Gå til innhold

Seteleie...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er i uke 32 og her sitter tulla i magen godt plantet på rumpa. Og det har hun gjort lenge... Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret for at hun ikke skal snu seg med hodet ned. Er lite lysten på setefødsel...

Kan de snu seg helt frem til termin? Dette er mitt andre svangerskap og sist lå barnet med hodet ned og festet i mange uker før fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Min baby ligger også med hodet opp og rompa ned. Jeg ble litt overrasket når jeg fikk vite det på ul i går (er også i uke 32), for jeg trodde hun hadde snudd seg.. Gynekologen var ikke veldig bekymret, de kan visst snu seg noen uker enda. Jeg fikk nesten inntrykk av at de kan snu seg helt frem til termin, men spurte ikke direkte om det.

Så jeg håper bare hun har snudd seg til neste kontroll når jeg er 35+0. Er ikke akkurat veldig lysten på en setefødsel... Men vi får vel ta det som det kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Samme her, lillegutt sitter visst godt planta på rumpa der inne. Men jeg går som dere og håper at han skal snu seg... Er i uke 34 nå, skal til neste kontroll 12. desember. Hvis han fortsatt sitter i seteleie da, skal de forsøke å snu han. Går ikke det, så ligger det dessverre an til keisersnitt, siden jeg er ganske lita og babyen har en pappa som var over 5 kg da han ble født. Innmari synd i såfall, for jeg vil helst føde vaginalt. Men her stoler jeg på legene og jordmors anbefaling, så hvis de sier at keisersnitt er det beste så må jeg bare si ja takk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, litt bekymret jeg også. Var på ul i uke 31+1 og da lå begge guttene i sete......skal tilbake 6 des og da håper jeg i hvertfall tvilling1 har snudd seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med nr to. Forige gang tenkte jeg ikke over det en gang for han snudde seg lenge før termin, (og jeg fikk i uke 34). Men denne gangen fikk jeg også beskjed om at barnet lå i tverrleie i uke 32 (dvs for en uke siden). Jeg tenkte ikke noe over det før noen venninder begynte å snakke om at det ble jo bare trangere der inne og vanskligere å snu seg etter som tiden går.

Jordmor sa iallefall til meg at det var god tid ennå. Hvis ikke barnet var snudd i uke 36 ville hun sende meg videre...sikker til ul evt forsøke å snu barnet. Uff er lite lysten på setefødsel, men vi satser på at det ordner seg. Gjør vi ikke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjenner dere at det sparker ved seteleie? Jeg blir litt usikker, for jeg synes jeg kjenner spark 'overalt'... Hikke kjennes langt ned i bekkenet. Skal til jordmor fk tirsdag for å sjekke leiet igjen. Har en mistanke om at tulla fortsatt sitter godt på stumpen..

Jeg er i utgangspunket veldig bekymret for fødsel grunnet en tøff førstefødsel, og har vært i samtale med jordmor på sykehuset tidligere i svangerskapet. At det muligens går mot setefødsel hjelper ikke akkurat på redselen!!!

Kan man kreve KS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I noen tilfeller er det vel best med KS når det er seteleie, jeg håper for min del å slippe det.. Vil helst føde vaginalt, men det blir jo opp til legene å vurdere. Men snakk med jordmor på sykehuset om det, du!

 

Sparkene til tuppa kjennes noen ganger langt nede på magen, andre ganger ved blære/skjede (auuuu!). Kjenner ganske tydelig hodet hennes oppe ved ribbena mine, det er litt rart.

 

Blir spennende å se hva som skjer de neste to ukene - håper hun snur seg i løpet av den tiden! Satser på det;) Prøver å ikke bekymre meg så mye før den tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...