Gå til innhold

Ligge i egen seng om natta....

Anbefalte innlegg

Vår lille gutt nekter å ligge i sin egen seng om natta. Det tar ikke mange sekundene før han begynner å skrike når vi prøver å legge han. Så da ender det alltid opp med at han sover i vår seng. På dagtid går det helt fint, da sover han i sin lille vugge på stua uten å komme med så mye som et lite knyst. Noen som sliter med det samme eller som har noen tips? Eller er det bare vi som er sære og vil ha han i egen seng? Han er 14 dager i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11017071-ligge-i-egen-seng-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den første uka + noen dager til ville hun bare ligge hos oss. Men nå går det helt greit i egen seng ved siden av vår. Har en liten vugge som er veldig fin å vugge henne i søvn i :o) Hun er 19 dager i dag. Føles litt tryggere å ha henne i egen seng.

samme her.. jeg snakket med jordmoren min om det... hun sa : barnet er vant til og ha det trangt inni livmoren. og liker og ha litt trangt rundt seg.. eks ett teppe godt over ørene.. ( har hjelpt her=) ) i mellom de 2 siste måltidene om kvelden er barna mest selskapsyk... da vil de ofte bli kost med og bli holdt rundt og føle nærhet... dette stemmer ivertfall på min datter... men hun liker ikke sove i sin egen seng.. da tar det ofte 3 timer før hun sovner.. men sover hun med oss sovner hun stort sett med en gang... tror det har litt med trygghet og gjøre... min er også 14 dager...

NOvember_rain

Det er akkurat slik det er her også!! Våres blir 14dg på torsdag og er helt tyst i vuggen i stua. på soverommet er det en annen sak. Det blir hun mer urolig og har ofte sovnet hos meg..

Men, det er jo forståelig at de ønsker nærhet og varme - de er nok mer var på kvelden og natten enn dagtid.

Fortsatt lykke til!!!

vi og har de slik... vi har babykorg på stua, der sover han godt på dagtid, og kvelden, før vi tar han med ned på soverommet. han begynner å hylskrike med en gang vi legger han i senga hans... har til og med lakt han i en (sove)-pose der, for at han skal føle seg tryggere rundt seg... men nei, de fungerer ikkje. så i kveld har eg faktisk vurdert om vi skal ta babykorga på soverommet... og sjå om de hjelper... om de gjer de, så får vi flytte han over i seng når korga blir for lita...

Annonse

Vi hadde oxo litt det problemet til å beggynne m, men når vi var på barselpoliklinikken når pjokken var 5dg gammel og fikk tips om å legge en varmepose/varmeflaske i senga hans før vi legger han der og d har funka stort sett hver gang for oss (unntak når han har hatt vondt i magen) Har oxo lagt en ammepute rundt hode hans så d skal bli litt lunere og mer likt "livmoren", kan oxo rulle et teppe og legge rundt hode...

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...