Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Kan ikke vi sammenligne oss ? Hva har vi dilla på? Har dere ikke dilla? Er vi kvalm? Når gikk kvalmen over? Hvor legger dere på dere? Har dere vann i kroppen? Osv, osv.. Til slutt: Hva tror dere at dere får?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Tjohei! Skal prøve:) Jeg har ikke dilla på noe spesielt - ennå i hvert fall. Er bare i uke 9, så det kan vel ennå komme. (Hadde fullstendig dilla på sjokolade og søte ting forrige gang.) Er ganske kvalm, men helst på kveldstid, og kaster ikke opp. Har lagt på meg litt allerede, jevnt over. Innbiller meg selv at jeg venter gutt, men har ingen klar følelse. Du da?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg er skrivende stund i uke 26. Har ikke hatt noe kvalme i svangerskapet og heller ikke noe fast jeg har dilla på. Men har mye sukkerbehov og veldig god appetitt! Jeg har lagt på meg litt rundt magen og puppene vokser en god del. Snart opp i to størrelser større i bh´en enn før jeg ble gravid.. Har også fått råmelk allerede, så må bruke ammeinnlegg. Ellers blir d bløtt helt igjennom noen ganger! Hadde ikke drømt om å få det så tidlig.. Har bare lagt på meg 2 kg. så langt i svangerskapet, så det er ikke så mye da. Har ikke noe vann i kroppen ennå. Magen er også veldig lav og det er sånn typisk "jente-mage" sier de, for den er fin og rund. Men det vil jo vise seg! Jeg så på den kinesiske fødselskalenderen, og den sier jente. Derfor tipper jeg jente da! Men har jo egentlig ikke snøring.. Har valgt å ikke vite det selv da, vil ha den spenningen! Trine
Tropisk Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er i slutten av uke 11. Har vært veldig kvalm fra omtrent uke 5 t.o.m denne uken. Kastet opp nesten hver morgen og brekker meg av alt mulig (kjøleskaplukt, parfyme, hvitløksånde osv.......)Kjennes ut som den kanskje er i ferd med å slippe taket nå (håper...) Har vært veldig trøtt og uopplagt også i denne perioden. Har følt meg bare dvask og lubben frem til nå, men idag føler jeg at jeg ser antydning av gravid-mage. Den er brei og rund. Har lagt på meg 3 kilo allerede og egentlig uten å ha spist spesielt mye. Har dilla på frukt som fersk ananas, syrlige appelsiner, druer og banan. Iste med fersken og tropisk fruktte. Dette er mitt andre svangerskap. Fikk en gutt sist og da var jeg ikke på langt nær så kvalm og jeg hadde veldig tidlig sug etter sjokolade. Den kinesiske fødselskalenderen viser jente, ringtesten viser jente, men jeg har ingen sterk følelse selv på hva det blir. Det hadde jeg sist når jeg ventet gutten min. men siden det er en god del annerledes enn sist, så er det jo lett å tro jente....... :-)
vesle linselus Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 morro!!!!! jeg er i uke 17. jeg har fått ganske stor mage, og kjenner liv. jeg spiser frukt til den store gull medalje, ellers er sjokoladen meget fristende..... jeg var kvalm i tre uker, men den gikk over i uke 9 ca. har lagt på meg 2 kg, men det øker nok på etterhvert. ikke vann i kroppen, men er veldig plaget med halsbrann. begynner dessverre også å kjenne det i bekkenet. så var det kjønnet da....med gutten min så var alt så annerledes, så ut i fra det tror jeg jente, men det kan jo likeså godt være gutt og... blir morro uansett!!! bra tiltak, gleder meg til å lese flere historier...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 hei..jeg er i uke 8 ..men er hverken kvalm eller særlig trett..alt er anderledes denne gang .. med gutte min var jeg sykt kvalm om morgen..kastet nesten opp av mint tyggigummi,løk lukt.,, mens med jenta mi var jeg litt kvalm om kvelden..syyykt trett.. å nå er jeg ingen av delene..er kanskje litt kvalm når jeg har spist middag.. har blitt spådd her inne på spå sidene at d er gutt.. mens kinesisk kart og child etteller annet og viste jente..så dette er spennende..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er i uke 18. Har nettopp begynt å få litt mage. Særlig etter jeg har spist slik at brødskivene får presset babyen litt ut -på en måte. Jeg lagt på meg tre kilo ca, og har hatt dilla på sjokolade fordi det hjalp mot kvalmen. Også grønne epler har smakt godt. Blitt kvalm av lukter, og særlig kvalm på kveld/natt/ettermiddag mellom uke 8 og 13 -og når jeg merket at jeg var sliten grunnet arbeid, kjøpesenter, eller prat/støy. Har kun kastet opp 2 ganger. Når jeg blir sliten blir jeg også plutselig supertrøtt -selv om jeg har vært utrolig energisk i sekundet i forveien og bare MÅ legge meg ned for å sove litt. Ellers har jeg hatt en del hodepine og vært tett i nesten. Jeg tror jeg får jente: -lysegult tiss -blitt spådd jente 4 ganger (av ^Hønemor^, Mamalari, gullmor1 og fomle & arilel, og 1 gang gutt -sunze) -jeg har en "feeling" -samboer har en "feeling" -mamma og hennes mor fikk jente først -chinagold + kinesisk fødselskart viser jente -"alle andre" jeg kjenner får gutter, så større sannsynlighet for at min blir jente Jeg blir faktisk litt overrasket om det blir en liten brumlebass, men han er også hjertelig velkommen!!! Gleder meg til UL på mandag!!!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 hmm..jeg er blittspådd av mamalaria og ariel og fomle jeg og..å de såg gutten,disse kinesiske kartene å chinagold vise jente,,,selv har jeg sååå på følelsen av at d er jenta..,.så dette blir spennende.. kan ikke du som skal på ul på mandag fortelle hva du venter?
Priestess of Dawn Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 jepps, skal si ifra. Det er meg, Priestess of Dawn forresten. Flere av spåerne tar feil noen ganger, så det blir jo mest for moro skyld men det som er så rart er at det er så mange detaljer som stemmer innimellom. Hva er det som gjør at du har jente"feeling"? Jeg leste i et annet innlegg her at det var en som hadde hatt jentefølelse med begge sine (1 jente og 1 gutt) pga det var rart å forholde seg til å ha det motsatte kjønn i magen.. Det kan jo hende gjelder meg også. Jeg har ingen barn fra før.
ma-85 Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Er snart 30 uker. Var kvalm fra omtrent uke 6 til uke 11-12. Har fått en str større bryster Er mye trøtt og sliten - har vært det hele veien Har ingen bekkenplager Har gått opp 7 kg Har liten mage som sitter ganske høyt Har nok fått flere kilo på rumpe/hofter/lår enn magen Ikke noe vann/ødemer enda Kjenner veldig søtsug for tida... Ingen følelse av kjønn, blir spennende
Priestess of Dawn Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Det blir en liten gutt ** og jeg ble litt paff da jeg hørte det, men han er så nydelig den lille tassen! Gleder meg! **
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Er i uke 13:) har vært veldig trøtt og sliten. sovet masse og hatt litt problemer med konsentrasjonen på jobb. Var en smule kvalm fra ca.uke 5 - uke 10. har en ganske artig mage, som selfølgelig er liten enda. men veldig spiss og ganske langt ned. har en guttefølelse,men det er bare den berømte magefølelsen. har 3d UL i uke 18,og vi har bestemt oss for at vi vil vite hva det er... lykke til alle sammen:)
Ville Vera Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Er i uke 27 Har søthunger hver dag, og må ha en sjokolade klar i kjøleskapet til behov. Men frastår fra fet mat som chips, burger og potetgull. (Favoritten før). Spiser heller en baguett og ett eple til middag nå om dagene, så kjæresten må spise middagen alene.. Har lagt på meg 1 kg totalt. Og har ikke mye vann i kroppen. Spydde konstant fra uke 8-17. Og etter det gikk det gradvis nedover, nå er jeg sjeldent kvalm. Magen min er så fin og rund att jeg tror att det ligger ei lita jente inni der <3 + att den ligger ganske høyt. Jordmora klarte desverre ikke se kjønnet på UL.
sol3 Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 Hei, er bare i uke 10 men har vært veldig kvalm denne gangen fra uke 6, særlig på kveldene. Og mye plaget av halsbrann fra uke 8. Har 2 gutter fra før men synes alle svangerskapene har vært ulike egentlig, eneste likheten er trettheten de første månedene. Ellers har jeg blitt spådd 2 ganger her inne at jeg venter jente denne gangen og kinesisk fødselskart viser jente både den på bim og babyverden, så skal bli spennede å se. Jeg vil vite det på ultralyd hvis de kan se kjønnet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 jeg er nå i uke 15. har heldigvis ikke vært spesielt kvalm, derimot veldig trøtt og sliten. ikke har jeg noe spesielt jeg har dilla på heller.. men apetitten har økt, også sukkerbehovet. har ikke lagt på meg noe særlig, et par kilo kanskje.. vi er spådd en liten jente, det viser også det kinesiske fødekartet:p
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Skal vi se... Jeg går i 21.uke nå. Har dilla på wienerpølser i lompe. Her også støttes Kiwi's fruktkampanje =) Frukt og smoothie er ikke til å avstå fra =) Hadde og en liten periode hvor jeg bare MÅTTE ha gele... Jeg er en del kvalm enda. Spesielt hvis jeg står opp litt for tidlig. Blir fort sliten og har bekkenløsningsproblematikk =/ Har ikke vann i kroppen og her er det bare bryster og mage som blir større. Er mulig rompa og lårene har blitt litt større også, uten at jeg har lagt merke til det =P Kjenner bevegelser hver dag. Hjertelyden var i dag på 140. Har vel egentlig ingen følelse ift kjønn - det veksler så veldig fra dag til dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå