Gå til innhold

harry potter norsk vs engelsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte siste Harry Potter i sommer på engelsk. Den kostet meg 159,- inkludert frakt. Nå kommer jo den norske og den koster hele 349!! Bøker er dyyyrt.

Skrevet

I KNOW!! Sykt dyrt med bøker i Norge!

Skrevet

Jeg har bare lest bøkene på engelsk,

norsk har vært uaktuelt helt siden jeg fant ut at muggles var gomper..

Men det hjelper kanskje ikke den yngre garde ned litt begrensa engelskkunnskaper..

Skrevet

går jo an å vente et år..? da får en jo pocketutgave av boka til en tredjedel av prisen..?

jeg har selv kjøpt den siste harry potter boka, og syns prisen er akseptabel..

Skrevet

Kikka på de store nettbokhandlene og alle ligger på 349 kr, så tydelig at det er veiledende pris. Men det er dyrt ja og jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha så mye extra. Med mindre prisen i sommer var spesiell fordi det var siste boka.

Hehehe å vente et år for å spare en hundrelapp eller noe, er uaktuelt for min del. Men det er også å lese de på norsk; jeg får fnatt av oversettelsene. Skulle også ønske de kutta ut å bruke de norske betegnelsene på tekstingen i filmene; blir jo bare rot.

Skrevet

Ja, kjempedyrt. Gleder meg virkelig til å lese den norske og siste boken! :D

Skrevet

Hehe, dere glemmer at norsk er et lite språk. Tenk så vanvittig mange flere engelske bøker som selges enn norske! Ikke rart det blir dyrere!

Når det er sagt, så vil jeg jo anbefale å lese HP på engelsk for dem som kan språket. Bøkene er MYE bedre på originalspråket enn på norsk! Har lest begge...

Og til dere som skal lese den siste boka nå: Gled dere! Jeg var i en Harry Potter-rus i sommer, helt fjern fra resten av verden. Drømte om det om natta, var helt vekke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...