Mumrikken :) Skrevet 27. november 2007 #1 Del Skrevet 27. november 2007 I dag har jeg vært på UL på dag 10 i naturlig syklus. Gyn skjønte ikke hvorfor jeg var i naturlig syklus og ikke stimulert. Jeg fikk beskjed av Medicus at det var gyn som hadde anbefalt dette... Er det mulig??? Jeg ringte til og med på Medicus to ganger for å dobbeltsjekke, men nei da.. Gyn hadde anbefalt det, bla, bla, bla.Nå fikk jeg til og med se rapporten der gyn hadde anbefalt stimulering pgs tynne slimhinner... Herregud, skulle tro de kunne være litt mer profesjonelle!! :-( Uansett er livmorslimhinna mi nå 5,3 mm, mot 2,3 to dager etter forrige uttak. (som da endte avbrutt, men med to nedfrossne egg). Jeg er egentlig med godt mot, for eggstokkene mine så fine ut, med en stor rund folikkel på ene siden :-) Og det til tross for ganske høye FSH og LH verdier tidligere... Jeg fikk også fortalt av gyn at da jeg hadde en MA i beg av 2003, hadde slimhinna vært 7,2 mm. Jeg ble gravid igjen tre mnd etterpå, og har en sprell levende 4 åring som resultat av det ;-) Poenget er da at gyn mener at jeg kanskje har så tynn slimhinne naturlig, for det vat ikke noe spom tilsa at slimhinna var tykkere da jeg ble gravid igjen.. Så nå er det bare å krysse fingrene for at den vokser seg iallefall litt tykkere i dagene fremover slik at jeg får satt inn de to fryseeggene!! Skal ringe Medicus nå kl ni og høre om jeg ev skal begynne på progynova nå ;-) Så da kan det virke som det er håp for oss som ikke har de tykkeste slimhinnene også :-)) (med forbehold... hehe) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. november 2007 #2 Del Skrevet 27. november 2007 Heisan! Hva sa de på Medicus?? Tenk at man ikke kan stole på at de er så profesjonelle at de faktisk VET hva den ene anbefaler den andre...Hjelpe meg...Alt vi skal passe på selv... Håper det ordner seg for deg nå, Mumrikken!! Du har jo allerede bevist at slimhinnen din ikke trenger og være allverden for at et egg skal feste seg, og holde seg der!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11017420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumrikken :) Skrevet 27. november 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 27. november 2007 Heia Frøya! ;-) Spennende med symptomer.. og spesielt det med at kroppen tydeligvis trenger mer progesteron da?? :-) Det tar vi som et positivt tegn! Ikke lenge igjen til test nå, så du må bare holde ut!! ) Jeg ble oppringt igjen både av gyn og Medicus isted. Gyn hadde sendt et litt små-krasst skriv oppover hvor han understreket at han iallefall ikke hadde anbefalt naturlig syklus, og at slimhinnene hadde vært tynne siste 8-9 mnd, og også trolig før jeg satte inne hormonspiral etter fødselen for snart 4 år siden! Men, men hva kan man gjøre nå da annet enn å vente å se... Jeg dro iallefall inn igjen til gyn og tok blodprøver for å sjekke FSH, LH, Østradiol og progesteron -nivåene. Skal tilbake på man 3/12 for ny UL (Er det ikke da du skal teste??? :-)) Jeg skal fremdeles holde meg i naturlig syklus. Det viste seg jo også på UL i dag at folikkelen han fant var 20 mm, dvs ganske så klar til å slippe egget. Så i teorien kan jeg bli naturlig gravid også nå men det er vel lite sannsynlig. Jeg har aldri hatt såå korte sykluser, og når da i tillegg mannens sædceller ikke er av helt topp kvalitet, skal det vel ganske mye til.. Uansett er jeg ved godt mot, og er fristet til å bare kjøre på med innsetting dersom slimhinna beveger seg opp mot 7 mm :-)) Om de to små overlever opptining da vel og merke. Kos deg videre med boka di Frøya, her er det bare faglitteratur som gjelder om dagen!! hehe c",) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11018418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. november 2007 #4 Del Skrevet 27. november 2007 Åh, så godt og høre at du er ved godt mot:O)))) Er så glad for at gyn din tar ansvar, Mumrikken!! Spennende med UL på mandag!! Det er testdagen min, det:O)) Det er ikke lenge til, og nå ble det hele plutselig så veldig mye mer spennende; en ting er nå at puppene er str xxl, en annen ting er at areola plutselig er blitt så mørke!! Det har de da aldri vært før?!!? Slo meg da jeg var på tur i dusjen i sted...Jaja, nå må jeg snart komme meg ut av symtpomenes verden:O)) Får du svar på blodprøvene dine også på mandag?? Kjør på med innsetting om slimhinna beveger seg opp mot 7 mm og ellers ser bra ut. Det holder jeg med de i. Han danske legen (Lindenberg?), er det ikke han som sier at alt over 5 er bra da, og at egget har mulighet for og feste seg?? De to små satser vi på overlever opptiningen, vet du:O))) Det bare MÅ de:O)) Åhhhh, jeg er så spent på dine vegne!!! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11018803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E n d e l i g Skrevet 27. november 2007 #5 Del Skrevet 27. november 2007 Er det for seint å gi deg Progynova nå da? For å bygge opp slimhinnene? Kjøp eventuelt "fosterklister" det er et homøopatisk preparat som bidrar til det samme. Kjøpes fra Danmark, netspiren.dk Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11022903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
purple Skrevet 28. november 2007 #6 Del Skrevet 28. november 2007 Hei. Jeg har tatt frys i naturlig syklus. Og innsettingen skal skje 3 dager etter lh pluss eller 4 dager etter eggløsnings sprøyte hvis embryo er tinet opp 2 døgn gammelt. Har du ikke fått time til innsettingen ennå??Folliklen din er jo 20mm!!?? du skal jo ta lh tester eller sette eggløsnings sprøyte nå!! Jeg begynte med testene da folliklen var 16mm. Satt el sprøyte da de var 18mm og hadde innsetting på 4 dagen etter sprøyta. Klue med å sette inn i nauturlig syklus er å sette det inn på rett dag i forhold til hormonene, østrogen og progesteron som dannes i eggstokken etter eggløsningen. Sidne du har tynn slimhinne nå kan du bare be om å få gå på progynova nå og helt frem til test. Ring klinikken kjapt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11026389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumrikken :) Skrevet 28. november 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 28. november 2007 Takk for rådet ;-)) Det skal jeg jammen gjøre! Nå begynner jeg å bli temmelig forbanna. Gyn også mente jeg skulle ta eggløsningstester, men Medicus sa at det var ikke nødvendig.. Skulle bare vente til man og da ta ny UL. Kanskje de allerede har planlagt at jeg ikke skal sette inn denne syklusen da?? Uten å konferere med meg?? Nei, dette blir virkelig for dumt. Skal ringe dem med en gang i morgen tidlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11034989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumrikken :) Skrevet 29. november 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 29. november 2007 Da har jeg snakket med Medicus... Jeg hadde positiv eggløsningstest i dag tidlig, og ringte oppover og lurte på hva de holdt på med. sykepleieren måtte innrømme at hun skjønte ikke så mye selv heller... Etter litt frem og tilbake ringte hun meg opp igjen og ga meg time til innsetting på mandag. Da jeg spurte om hvorfor jeg ikke hadde fått det tidligere enda jeg hadde en folikkel på 20 mm, kunne hun ikke svare. Hun kunne heller ikke redegjør for hvorfor jeg hadde fått beskjed om ikke å ta eggløsningstester...Hun mente legen bare hadde gått utifra at jeg hadde hatt lange sykluser tidligere (For over ETT år siden)Slik at han regnet med at jeg skulle ha 5 ukers syklus nå også. Hvor den 20 mm folikkelen kom inn i bildet i sykluslengden kan jeg visst bare gi opp å få svar på. Hadde det ikke vært for at jeg tok eggløsningstester på egenhånd og ringte opp, hadde jeg uansett gått glipp av denne syklusen... Men, men.. forhåpentligvis ordner det seg nå da. Det gjenstår "bare" at livmorslimhinnen er tykk nok, og at eggene overlever ;o)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11015697-tynn-livmorslimhinne/#findComment-11040447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå