kua kalva,drektig igjen Skrevet 27. november 2007 #26 Skrevet 27. november 2007 hmm jeg bare måtte svare jeg:) å ha utehund krever like mye som å ha innehund,men på forskjellige måter,de må alikavell passes på,stelles å koses med,det hele er hva man gjør det til. vet om flere som har bare utehunder fordi en i familien er allergisk, å det går kjempebra, barna har godt av å vokse opp med dyr å de lærer ansvar tidlig. om jeg skal anbefale en rase,ville jeg sagt pyreneer,eller leonberger, dette er hunder som tåler godt å bo ute,å samtidlig klarer å være rolig med barn tilstedet. det er jo haugevis av hunder å velge i, å det tar tid å velge seg en:) men det er verdt det:)
*Vetlis* Skrevet 28. november 2007 #27 Skrevet 28. november 2007 Hvorfor ikke kjøpe en langhåret Dachs? Det er jo grevlinghunder :-) Utrolig hærlig gemytt på de... Klart det er et jaktinstinkt der, men min feks... flyr etter små dyr om han har mulighet, men sitter å uler om det er noen som er litt større enn han... Tror han hadde pisset på seg om det hadde kommet en ku hehe! Vår står ute hver dag, men sover inne... tror fint han kunne stått ute om natta, men da fyrer hundene opp hverandre (har en dunker å) å det blir bare mas og bjeffing hele natta! Ellers er han utrolig glad i barn, selvstendig, bestekompis med katten og flink til å aktivisere seg selv hjemme i hagen! Våres er snart 1 år, å vi er utrolig fornøyde med han!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. november 2007 Forfatter #28 Skrevet 28. november 2007 Til: Bare Ine.. Skjønner godt at noen har motforestillinger om en hund om står ute, men du burde kanskje lest hva jeg har skrevet? De blir ikke stående ute alene, og de kommer ikke til å ha mangel på kos, nærhet og kjerlighet. Jeg er vant med hunder, og hadde selv ei tispe i 10 år. Utehund er eneste muligheten. Går bra å være rundt hundene på utebasis, men når lever oppå dem inne, så blir jeg dårlig. Du skal få lov til å ha din mening, og jeg forstår dette veldig godt, men bare husk: de blir ikke alene, og kommer ikke til å bare stå ute Dessuten gjør vi om stabburet til hundehus, så de får faktisk 25 kvm inneplass å boltre seg på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå