Gå til innhold

Hvor lenge før fødsel kan riene begynne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente at det var noe på ferde på tirsdag når jeg våkna klokka 0700. Jeg dro til legen og kjente jeg hadde en del nedpress. Jeg begynnte å få svake rier etter noen timer, de ble etterhvert sterkere og sterker og lillejenta var ut torsdag klokka 06:30. Så jeg holdt faktisk på i nesten to døgn! Selve fødselen varte i 4 timer, med 30 min pressrier! - så alle riene på forhånd hadde tydeligvis gjort et godt forarbeid!

en uke før fødselen startet hadde jeg mye modningsrier.. de kjenntes ut som mens smerter... riene mine startet om natten... men jeg trodde det var modningsrier igjen... jeg ringte til jordmor kl 9 om morningen.. da hadde jeg hatt disse smertene siden kl 3 om natten.. og da var det 2 cm åpning.,. jeg ble fortalt at når riene kommer så VET du det.. men det gjaldt ikke meg tydeligvis... jeg vet at vist du har regelmessige kynnere skal du ta kontakt med føden... eller jm. det var slik det skjedde med meg ivertfall... jeg ante ikke at jeg hadde rier... men når de tok seg opp.. da VISTE jeg at det var rier.. hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...