Gå til innhold

lille lillo... og frukt med frø tråd...

Anbefalte innlegg

må bare lage en sånn at jeg kan komme her hver dag å sjekke status på deg... :P

Er jo viktig at du ikke føder før meg :P

hvordan er det med deg om dagen da??

her er alt supert, merker litt mer til denne modningen og det er jo fint.

Ellers så har jeg kjøpt bringebærblad te som visstnok skal være fint når man føder :D hodet er ikke festet ved siste kontroll, men merker at magen har sunket..

klem frukten

Fortsetter under...

hei frukten!

så koselig med en slik tråd, hadde faktisk tenkt å sende deg en melding her om dagen..men skjønte ikke helt hvordan;o)

her går det greit..hodet er ikke festet er heller. Noen dager er jeg utålmodig og VIL ha henne ut..andre dager er det helt greit å være gravid slik at jeg kan pusle med innredningen her etter oppussingen(rettere sagt ombyggingen hehe)

Sist jeg var hos legen sa han at hun nok måtte synke lenger ned i magen før hun kommer ut..da ble jeg skikkelig skuffa..itillegg til at symfysemålet mitt hadde steget sånn:S

Jeg har neste time på torsdag, og er spent på hva legen sier da.

Har jordmora di hintet noe om du kommer til å gå over tiden?

Førstemann til føden! hahaha:P

er her og lever i dag også gitt.. :D

hmm, merkelig men i de siste dagene så har magen min sunket en del... kanskje han driver å fester seg?!

Godt dere er ferdig med selve ombyggingen da, det er jo deiig å ha det i orden før hun kommer.

nei ikke høre på legen din, jeg trur det er så forskjellig fra kvinne til kvinne det der... jeg vet at når du får første ri, så fester hodet seg uansett!! Er du plaget noe med halsbrann da?

Nei hun JM min har ikke hintet noe om det, men nevner det at det er normalt. men før jeg forlater timen, sier hun alltid"lykke til da ;')".

Førstemann ja, hehe.. tviler på det, har en snegle i magen trur jeg, han vil ikke ut, og når han skal ut trur jeg han vil bruke en evighet.. :S

men men.. moren min kommer i helgen på termindagen faktisk, så om jeg ikke føder på termin så har jeg henne og shopping å henge fingrene i, så skal nok ikke tenke sååå mye på terminen min..selv om den henger litt i bakhodet!

så spennende at magen din har sunket:o)det blir nok baby på oss snart en dag..hjelpemeg!

Halsbrann har jeg ja..ekkelt!!tar sånn Gaviscon(heter det?) som hjelper en gang i blant..

Jeg har egentlig noe å pusle med hver dag nå..har besøk nesten hver dag, i morgen er det både legetime og yogatime og har ikke babyen kommet innen lørdag skal jeg både på Ikea og ut på byen..haha syns jeg ser det for meg..skal prøve å bevege meg på dansegulvet slik at babyen ikke vil være der inne lenger..hm..

Har en snegle i magen jeg og,men hvis fødsler er like som den mamma har så er jeg redd for at det kan gå veldig fort!!hun fødte meg på 4 timer fra første rie og med lillebror rakk hun såvidt sykehuset..bare "rulla opp kjolen,og vips-kom han" som hun sier..

Koselig at du får besøk av moren din, sikkert stas for henne hvis ting begynner å skje når hun er der hehe

Hvordan fungerer de bringebærkapslene forresten?

Er her enda jeg :P, nå er det ikke så stas å drive å tusle rundt lenger heller.. stikker sånn i underlivet og får sånne "kilevinker" i korsyggen når jeg beveger meg. så håper han velger å komme ut, ellers må de greiene stoppe! Har fått så mye vann i kroppen nå også, så nå ser fingrene mine ut som kjøttpølser synes jeg :S

Ja drikker sånn gaviscon mikstur og det er himmel å ha i unnsetning altså. Så koselig at du får besøk og har litt å henge fingrene i, kan bli lange dager nå som man kan gå på overtid.

Såpass sprek er du ja, det er ikke dårlig!!!!!!!Synes du skal være stolt av deg selv som trener og holder koken, blir spennende å se om dansingen setter noe i gang.

Ler, haha.. det var noen raske fødsler ja!Tenk deg det da, er jo rene himmelen sikkert å føde på 4 timer!

Den bringebærblad teen funker ikke på å sette noe i gang, men den skal gjøre fødselen "smidigere" samt at det kroppen "heles" fortere etter endt fødsel. Vet lite om dette funker men, har nå prøvd så da får vi bare vente å se.. :D

enn så lenge så er vi november, siste dag i morgen.. og da er vi ved termin.. hjelp som tiden har flydd!!!!!!

æsj...jeg og er her..

hadde en følelse av at du var på føden jeg;o)men nei..

en time til termin nå frukten!hjeeelp..

i går hadde jeg så mange kynnere og ømme magemuskler at jeg ble bittelitt spent på om no hadde skjedd...men neida..her er jeg..

Legen kunne ihvertfall fortelle at magen hadde sunket littegran..men hodet er ikke festet..så dette kan ta tid ja!Det rare er at jeg hadde gått litt ned i vekt..hm..skal spise sjokoladen min med et stoooort smil om munnen nå!!

Formen min er uforskammet bra ja...er faktisk litt overrasket over det der..kanskje all treningen før svangerskapet har vært bra?hehe

Du nevnte noe før at du har jobbet som vekter..hvor jobbet du da?broren min og samboeren hans gjør nemlig det, og oslo er jo ikke en veeeldig stor by..

fødestøv sendes************************************************************

Får komme meg på butikken og kjøpe sånn bringbær greier...eller kanskje det er litt sent?

Annonse

er du på føden? i dag har jeg det på følelsen av at du er på føøden.. hehe! har du helt sinnsykt med kynnere etter du har vært på toalettet? huff, det er så ille atte :S ja spis og kose deg masse med sjokolade, deilig det :D du skal ikke se bort ifra at treningen har gjort sitt!er jo herlig at du er i så god form. må skryte litt av meg selv, i dag var jeg å handlet i 5 timer med moren min!masse pauser og sånt da, men alikevel.. men merket nå på slutten av dagen at jeg ser ut som en håven pølse... hovner sånn opp :(

jeg jobber i hafslund hadde fast turnus på mortensrud senter samt vika (house of oslo)... jobbet ikke han i vakt service???synes å huske det jeg, mulig jeg tar feil.

nei sånn bringebærgreier er ikke for sent, løp å kjøp! skal drikkes etter fødsel står det også!

ååå tenk om jeg kunne sagt Ja!!jeg er på føden!!....men nei..er ikke det:o(

Har vært på en slitsom tur til Ikea, og den byturen jeg hadde tenkt meg i kveld dropper jeg..blir ikke noe dansing på meg i kveld nei!Det blir heller sofa og sjokolade mens sambo setter sammen møbler og ordner..

Jeg blir veeldig imponert over den byturen du hadde med moren din!Du er sprek!

Stemmer det at jeg spurte deg om den jobben din før...hm..har visst hukommelse som en gullfisk til tider:S

I morgen har jeg tenkt å føde!Da skal jeg være uthvilt og klar for nurket..eller?

Lykke til hvis det skjer noe spennende i kveld:o)

Er ikke på føden i dag heller jeg :P Og i går ble det til og med tatt i bruk en del kjærringråd, veeel de funket heller dårlig her!!*skuffa*.

Men er jo ikke lei riktig enda selv om jeg vil ha han ut, men regner med at neste uke.. da blir jeg garantert lei!MEN virker som vi begge har mye å henge fingrene i, så det blir jo garantert ikke kjedelig. jeg skal pynte til jul, ordne julekort og kjøpe inn litt julegaver. Så det blkir jo koselig, og det er jo greit å få ordnet det før lille bebisen kommer.

Trur jeg også hadde blitt hjemme med sjokoladen og sambo :D

Ler hukommelses svikt lider vi alle av, svært mye her til tider også :o)

Så hmm, ligger du på føden el?

hm..nei er ikke på føden jeg heller..og jeg og prøvde mange kjærringråd i går, så det skal ihvertfall ikke stå på meg om ikke denne babyen kommer ut:o)

Du ga meg ett godt tips om det å få dagene til å gå: Imorgen blir den store julegaveshoppedagen!

Hadde en rar opplevelse i natt, våknet med store smerter i magen(spesielt rundt navlen og opp mot mellomgulvet)..auauaua!trodde flere ganger jeg kom til å kaste opp..æsj..tenkte at hvis dette var noe likt rier så vil jeg ikke føde..men det kjentes bare som "smerter" og ikke noe annet..hm..i dag kjenner jeg litt spark og har masse kynnere..håper alt er bra med nurket!

Jeg har ikke kontaktet føden i gjennom svangerskapet og tror ikke jeg trenger det siden jeg kjenner spark og ikke har vondt nå..hva tror du?

Det skal bli koselig å møte gutten din på trilletur!Våre blir jo jevngamle, resten av bimgjengen har jo fått for flere uker siden her i oslo(de som var på treff ihvertfall..)stemmer ikke det?

Sender deg fødestøv*********************************************************

hej tjejer!! följer med lite på eran tråd för att se om det inte sker någonting med er snart:) gick själv 8 dagar över så jag förstår att ni vill ha ut babyn:) håller tummarna för er och hoppas det sker någonting snart!!! lycka till så länge!!

kram anna

Hei!

Jeg har nok samme termin som dere, 30 november?

Jeg tenkte kanskje jeg kan få være med på denne tråden? Virker som det bare er oss tre igjen her inne..

Håper det skjer noe snart :)

Fødestøv til dere! ****************************

'*********************************

***********************************************' :)

adventstiden blir skikkelig ventetid for oss nå :) !

Annonse

tihi:o)Jeg er hjemme enda...

Men det er godt mulig frukten er på føden ja! håper virkelig vi slipper å vente så mye lenger..

Jeg skal ikke til lege før på torsdag, og først da blir det ringt til ullevål for overtidskontroll..så dette kan ta tid:o(

Håper nurket kommer av seg selv jeg da..å slippe igangsetting,men vet jo aldri.

I dag skal jeg på bytur- prøve å bevege meg så dette nurket kan skyves litt lenger ned..håper det hjelper!

Lykke lykke til i ventetiden KineMarie!Skal vi dele noen råd om hva som kan gjøre ventetiden kortere?Jeg kan virkelig trenge noe gode råd om hva jeg kan fylle dagene med nå...

Tusen takk for fine ord Anna!Håper alt er bra med deg og lille Liam:o)

Takk _anna_ :D !!håper forresten alt er bra med dere og lille Liam!

Er her jeg også gitt, tar en dag om gangen, går bedre da.

Jeg skal til JM i morgen jeg, håper hun da ringer til føden for å sjekke opp litt. jeg får uansett ikke overtidskontroll før den 15 des på føden, det er den dagen de går utifra :'( så inntil da blir det JM...

Samboer har snakket med "frø" og han sa til pappan at han skal komme på mandag... så da får vi håpe at han kommer da eller før..

hehe!!

Ja del gjerne råd meg meg også, jeg har prøvd: trapper, sex, sterk mat og lange turer.

Hei igjen! så herlig at det er fler her :) Føler meg så alene.. men dere skjønner hvordan jeg har det :)

I dag kom legen min på hjemmebesøk, for å sjekke blodtrykket mitt siden jeg har hatt en voldsom hodepine i hele dag. -men blodtrykket var helt fint :)

Skal til legen igjen i morgen, og da ringer hun Føden for å be dem sjekke meg, og om jeg kanskje kan bli satt igang. Håper jeg føder av meg selv før i morgen!

Jeg skal føde på Elverum, der blir man satt igang først 14 dager over termin, mens på Lillehammer er grensen 1 uke.. Så selv om Lillehammer er lengre unna, så vurderer jeg sterkt å velge Lillehammer..

Kan da umulig være noe bra for barnet når jeg er så sliten? I dag har jeg ikke gjort NOENTING :) Bare sett på Sex og Singelliv, hehe.

Jeg har begynt på bringebærkapsler. Og føler meg allerede mer "smidig" der nede. Føles fint egentlig. Ellers så prøver jeg å gjøre husarbeid, og vaske litt og slikt. Virker ikke som noenting fungerer.

Men masse sex er fint :)

Ett tips til å få dagen til å gå :

Kjøp (eller lån på biblioteket), en dvd-serie av en serie du liker. DET er fint tidsfordriv. Jeg anbefaler Heroes! :)

Lykke til jenter, og si ifra med en gang det skjer noe! :)

Hei KineMarie!

Ser du er "nesten!" like gammel som meg, jeg er 84 jeg da.. hehe :D

Hadde grusom hodepine i dag jeg også, er det farli?!oj, ble litt redd jeg nå!men den er heldigvis borte nå da!

Så fint at bt ditt var bra, hmm.. hvis du kan velge fødeplass ville jeg også tatt lillehammer!

i dag har jeg gjort masse faktisk!er så stolt :D MEN, merker at etter en sånn dag er jeg tappet for energi... :(

Biblioteket er jo knall!!!!det skal jeg gjøre, tusen takk for godt tips.. flott altså!

du må si ifra med en gang du også!

lykke til hos legen i morgen!

jepp:o)vi er 30.11-gjengen..

biblioteket var et godt tips kinemarie!det skal jeg benytte meg av, har funnet ut at jeg ikke har vært der siden 1996!!!!!!!!!!!!!!!!!eller..var der med barnehagen da jeg jobbet der, veldig koselig plass å ta med barn til:o)

her er min liste over hva som kan gjøre dagene kortere:

- gå en tur hver dag(minst 1/2 time)..turene mine går ofte over ett par timer..

- lære meg photoshop(sambo kjøpte nytt kamera til meg i høst, og jeg fikk nettopp en sånn "snarveien til photoshop-bok:o)

- sooooove(når jeg er trøtt nok)

- husarbeid (når jeg orker)

- gjøre ferdig julegaver

- komme meg på biblioteket i morgen;o)

Ellers prøver jeg alt for å få i gang fødselen..her går det i grøt med masse kanel, bringebærkapsler(men det var vel ikke for å sette i gang noe...), sex, yoga..noen mener jeg må sette meg på vaskesmaskina hahahaha tror ikke jeg orker det!!

Hodepine høres ikke noe godt ut!Vi har jo nok å "stri" med..trenger ikke mer liksom! Jeg har faktisk blitt så tung at det verker i både føtter og knær når jeg går..hm..kan ikke bli større nå nei:o(

hvor skal du føde kinemarie?

har begynt å tenke på julefeiring..vi reiser til mine foreldre som bor i nittedal..så tar vi toget videre til moren til sambo...blir litt bekymret or at det kan bli slitsomt å dra på besøk?hvor/hva planlegger dere??

fødestøv sendes*********************************************************

hei igjen!

Ååå, jeg er så glad for at dere er her !!

Var hos legen i dag, og har fått time til overtidskontroll på Elverum :)

Blir spennende.

Hvor skal dere føde??

Ja, jeg er 87'modell :) altså 20 år. :) Hvor gammel er du lillelollo?

Koselig å holde kontakten her, vil dere kanskje møtes på facebook og?

Jeg skal ha julefeiring hos meg i år. Samboeren min jobber julaften, så da kommer moren min og alle mine fine søsken hit til oss.

Er fint siden barna vil legge seg litt tidlig osv. Har en sønn fra før :)

-men jeg skal ikke lage maten altså! Det gjør mamma, hehe.

I dag har jeg vært hjemme med sønnen min. Barnehagen er stengt for en periode.. Passer litt dårlig nå som det straks er fødsel osv, men det går på ett vis, hehe.

Jeg får ikke gått noen turer egentlig, for det er så veldig glatt ute! Mamma har sagt at jeg må gjøre alt for å ikke få lyskestrekk. Hun hadde nemlig det da hun gikk gravid med meg, og da hun fødte så gjorde det alt mye værre..

Lillelollo, å reise med ett lite barn er ikke noe problem. Så lenge han/hun har puppen din, så har h*n det bra, hehe. Så det skal nok gå kjempebra å reise i julen!

Julen ja, herregud det er jo ikke lenge til jul! Hadde sett for meg at barnet skulle være 1 mnd gammel på julaften, men neida, blir nok kanskje bare 2 uker på julaften!

-Men ikke reis hvis du ikke føler deg i form til det..

Er det første gang for dere begge?

Fødestøv sendes til dere begge!

Stakkars dere som er her enda, huffa!

Ville bare ønske lykke til jeg! Snuppa mi er jo 5 uker i morgen, tenk det. Synes dere er tålmodige og flinke jeg!

Men havner dere i desemberklubben isteden nå da? Det er jo kjipt :o(

hei hei :)

Nå har jeg kommet hjem igjen fra føden. alt var bra med barnet. tok UL og ctg (?) registrering.

Hadde fine og regelmessige kynnere. Så nå venter vi bare på rier.

Har time igjen på lørdag, og da blir jeg satt igang tror jeg..

Men du får ikke overtidskontroll før den 15?? Man skal få det når man er 7 til 8 dager over termin. Da er du vel 15 dager over termin?!

Eller hva?

Jeg håper det skjer noe i dag!

Frukt med frø, har du reist til føden?

:)

Finner deg på facebook jeg Guro!

klemklem

Hei hei :)

nå skal jeg straks til føden, har begynt å få vonde kynnere, -kanskje rier.

Har påvist streptokokker i urinen, så skal ha antibiotika når jeg føder, derfor vil de se på meg nå. Håper håper håper det er noe på gang :)

KineMarie: så spennende!!ser du skrev siste innlegg i går, lurer på hva som har skjedd med deg jeg. krysser fingre og tær for at du har lille nurket hos deg nå, høres ikke bra ut det med streptokokker i urinen :S

Jeg er jo her enda, har bare glemt dere litt. har vært litt sliten og ikke orket så mye. formen varierer sånn :( er slitsomt å være sliten når man står opp og har sovet 9 timer.

Kommer i skikkelig julestemning jeg når jeg leser hva dere skal gjøre i julen, hørtes skikkelig koselig ut!

her skal vi være hos sambo sine foreldre(da moren min bor i nord, og pappa er en egen fortelling :D)gleder meg masse, blir så koselig!

Har planer om å bake litt og lage pepperkakehus før julen trår til, så har jo noe å henge de late dagene i.

Jeg er hele 23 år, ble det i år.

fine tips lollo men den spaserturen på over 30 min?ehm, nærmere flere timer kan jeg sløyfe, orker så vidt kle på meg :P

Etter det jeg har skjønt på facebook har KineMarie født nå:gratulerer!!håper alt er bra med dere:o)

Frukten: skjønner godt at du er sliten, det er jeg og...og syns kroppen bare lurer meg, for noen dager har jeg vært såå sikker på at noe er i ferd med å skje, men på kvelden gir det seg..

var hos legen på torsdag og han kunne fortelle at hodet er festet og hun ligger langt nede, så plutselig skjer det..fikk time til overtidskontroll på fredag og skulle regne med å bli lagt inn for å bli satt i gang. Nå som jeg er så langt ver termin er det like greit, nå vet jeg at nurket kommer ihvertfall om en uke og det er superskummelt!

Har du fått time til overtidskontroll?

Så koselig at du skal lage pepperkakehus!det fikk jeg også lyst til:o)

Jeg har endelig blitt ferdig med julegavene..tok en lettvint løsning og kjøpte sånne kort fra Norsk Folkehjelp som jeg gir til en del venner, så da har jeg gjort min gode gjerning hehe

Lykke til Frukten! Gleder meg til å lese at du har født:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...