LastebilsjåførKona Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 hei alle sammen! gullgutten min på 6 mnd er en livlig krabat som sover hele natten gjennom.. problemet mitt er at han sover ikke før kl2030-21 tida.. ettersom jeg har hørt og lest fra boka og de andre småbarnsmødre at egentlig burde småbarn i sånne alder legger seg senest kl 19.. lurer på hvordan skal jeg få gutten min til å legge seg kl 19? noen ganger har jeg prøvd å legge ham i senga ca. 1930, men da skriker han så fælt, og det gjør han i ca. 1t eller lengre.. jeg fikk dårlig samvittighet, derfor jeg sluttet med det og jeg legger han når jeg ser at han er trøtt.. men jeg vet ikke egentlig hva/hvordan jeg skal få det til.. har dere noen råd/tips?? setter stor pris på det.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Når står han opp på morgenen? Det du kan gjøre er først å begynne å legge ham til fast tid enten han er trøtt eller ikke. Gjerne kl 2030. Hver kveld. Husk på faste rutiner. Stell og mat til samme tid før legging. Når du har fått til dette kan du begynne med å legge ham et kvarter tidligere og eventuelt vekke ham et kvarter tidligere på morgenen. En annen ting å tenke på er når han har sovetid på dagen. Det er ikke så gunstig at han sover etter kl 16 på dagen hvis du skal ha ham til å legge seg i 19-1930 tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå