Bdancer Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Har ammeinnlegg fra ull-rik som kan vaskes i maskin på 60 grader. dette er bra mot bakterier og sopp. men ammeinnlegg jeg kjøpte på apoteket kan kun vaskes for hånd i 30 grader... er dette bra nok da? og ødelegger jeg de hvis jeg vasker de i maskinen? (det gjør ikke noe om de krymper og blir litt hardere). har også ammeinnlegg fra troll - kastet papirene til dem, så vet ikke hvordan de skal vaskes... noen som vet? Og hvor OFTE bør de vaskes?
aanonym Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg har samme ammeinnlegg som deg, jeg koker alle daglig. Det går helt fint, har tre par som jeg har brukt i tre mnd nå.
trollet66 Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Har forskjellige typer og alle går i gryta...... Ingen har forandret fasong. Ull tåler høye temperaturer, det er de kraftigebe beveglsene i f. eks en vaskemaskin kombinert med høy temp som gjør at ull kryper.... Høy temp alene skal går helt greit...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Bare vil legge til at de ikke tåler kaldt vann heller. Hvis du skal vaske de for hånd en gang og skylle ut ullsjampoen, bruk lunkent vann:o) (jaaadaaa, jeg brukte kaldt vann og de ble ikke fine etterpå akkurat, hehe).
gobop Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Jeg håndvasker bare mine med Milo. Er ikke det tilstrekkelig, så lenge jeg ikke har sopp? Ull er jo lettere å rengjøre enn feks bomull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå