Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg har ei lita tulle på 15 dager som jeg ammer og som fra dag 1 har vært veldig flink til å die. Hun ser ut til å gå opp i vekt, har rikelig med våte bleier og jeg hører tydelig at hun svelger unna når hun dier. Derfor er jeg rimelig sikker på at hun faktisk får i seg en god del melk. Jeg har heller ikke problemer med såre brystvorter og det gjør på ingen måte vondt når jeg ammer, så derfor tror jeg at vi har funnet en bra teknikk også. MEN, jeg synes ikke at hun gaper særlig høyt når hun tar brystet. Jeg pleier å dytte ned haken hennes slik at underleppen "vrenges" etter at hun har tatt tak, for jeg har forstått at det er viktig, men hun får kanskje bare halvparten av det brune området inn i munnen sammen med brystknoppen. Er det normalt at hun ikke får så å si hele areola inn i munnen? Hun er jo veldig liten og har veldig liten munn så det er kanskje mye å forlange at hun skal gape over hele greia? Er det noen som kan dele sin erfaringer med meg rundt dette? Ellers trives jeg veldig godt med ammingen. Det er bare dette med gapingen som bekymrer meg litt :-/
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Hei. Dersom dere ikke har problemer med såre knopper så har hun sikkert nok av det brune i munnen.Min tulle på 4 mnd har fortsatt ikke sjans til å få alt det brune i munnen sin. Da ville hun kveles trur jeg. Har veldig store areola. OG flate knopper i tillegg, men det går nå noenlunde greit å amme likevel. Har hatt litt trøbbel med såre knopper, men det har gått seg til igjen. Leser jo stadig om andre som har mye større problemmer med sår enn det jeg har hatt. Gratulerer med lille tulla og lykke til videre med ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå