Gå til innhold

Er det NOEN som syns DEFINE-produktene er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns alle produktene i denne serien er dritdårlige, håret blir "stråete" av shampooen, balsamen holder aldri det den lover, håret blir tungt, og hårsprayen er ekstremt klissete, til det punkt at den faktisk tetter sin egen dyse etter en tids bruk.

Da er det sinnsykt irriterende å se den idiotiske reklamen, som lover gull og grønne skoger for alle som bruker Define... grr.

Skrevet

Har ikkje brukt den, men venninene mine sir at dæm mestea mye hår av di produktan.

Skrevet

Hold deg langt borte fra butikksjampoer!!!

Det er mange stoffer i slike produkter som gjør det vont værre for hår og hodebunn.

Frisørprodukter er dyrere og kjøpe, men MYYYYEEEE mer holdbare. Så det er ikke mye dyrere i lengden.

Skrevet

Og du jobber for frisørproduktene eller er selv hjernevasket frisør?

Skrevet

Ikke annet enn at jeg klarer å lese hva som står på flaskene og at pris og kvalitet henger sammen i 9 av 10 tilfeller

Skrevet

Jeg liker define. Bruker shampo,balsam og paste. Har prøvd mye forskjellig, men har gått tilbake til define flere ganger..

Skrevet

Funker kjempebra på meg. Bruker shampo, balsam og hårkur derfra og er strålende fornøyd. Merker ikke noen forskjell på dem og "salong-produktene" jeg har prøvd tidl.

Skrevet

Det stemmer ikke alltid, og spesielt innen den type produkter som handler om "skjønnhet" og "pleie". De har f.eks. testet hudkremer og funnet at de som koster 60 kr for en krukke er bedre enn dem som koster 1600 ... Forklar den.

PS. I mine øyne er Define bra for dem som liker produktet, og ikke for dem som misliker det. Selv bruker jeg en helt annen shampo, nemlig den JEG liker best. Men å disse produkter bare fordi jeg selv ikke bruker dem, se det holder jeg meg for god til.

Skrevet

Hehe, selvfølgelig sier frisører (og de frisørene har klart å lure) at butikksjampoer er "livsfarlige", de må jo tjene penger på sine rådyre sjampoer.

Har alltid brukt butikksjampo, og både hår og hodebunn har det helt fint! Har faktisk fått noen komplimenter for håret, tom av frisører. :P

Skrevet

Har prøvd define, rett og slett pga reklamene..

Gikk på limpinnen så det sang, og den gullskauen kom ikke oppi hodet mitt hvertfall.

Tørt ble håret, ev tørrere, veldig statisk, mer slett..kort sagt dritt.

Men det er meg og mitt hår da.

Kjører på "husker ikke" fra frisøren nå, stoor forskjell:)

Skrevet

Håret mitt ble nesten ødelagt av define.. Kjøpte shampoo og håret mitt ble klissete og så skikkelig fett ut (som om jeg ikke hadde vasket det på 2 uker). Kjæresten min trodde jeg hadde tatt en hel boks med voks i håret. Det værste var at det ikke gikk ann å vaske det ut,, det ble ikek bedre samme hva slags shampo jeg brukte, gikk til frisøren men hun fikkd et ikke til hun heller.

Måtte gå å se ut som en jævla boms i over en uke, til slutt så tok jeg med meg zalo og grønnsåpe i dusjen og vasket hårt 20 (!!!!) ganger, da ble det litt bedre. Etter å ha vasket håret med kun grønnsåpe i en uke til så var håret normalt igjen.

Skrevet

Flere frisøren har foresten fortalt meg at andre har hatt liknende problem med define :-S

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd alle de forskjellige shampoene til Define, men de jeg har prøvd sålangt har jeg vært fornøyd med. Tror det er den for mer volum og den for tykkere hår....

Skrevet

Selvfølgelig er frisør shampooer bedre enn butikk shampooer! Er mulig det er 1 av 1000 tilfeller det ikke stemmer.

De fleste butikk shampooer er basert på saltvann, personlig syns jeg at håret er ekkelt etter å ha bada i saltvann og vil gjerne vaske det ut.

"Head&shoulders" ødelegger hodebunnen på de aller fleste brukerne. Mest menn som bruker de shampooene fordi de innbiller seg at de har flass. De får flass av å bruke "H&S" og tørr derfor ikke slutte. Jeg har hatt flere kunder, spesielt menn, som væsker i hodebunnen. Samtlige hatr brukt H&S. De fleste har kjøpt frisørshampoo og komt tilbake til neste klipp (ca. 6 uker etter) med normal hodebunn. Så å sitte å si at det ikke er forskjell er tull! Hvilke erfaringer har dere til å uttale dere om det? Jeg har jobd med hår i mange år og kan ofte kjenne på håret om kunden bruker butikk eller frisør shampoo.

MEN den største forskjellen på hår-produkter når det gjelder pleie ligger først og fremst i balsamer og kurer. De inneholder mye mer pleiestoffer enn en shampoo. Shampooen skal først og fremst gjøre håret rent. Man kan dele det grovt inn slik for frisørprodukter:

- Shampoo inneholder ca. 25% pleiestoffer.

- Balsam/conditioner inneholder ca. 50% pleiestoffer.

- Kur til kjemmebruk inneholder ca. 75% pleiestoffer.

- Kur man tar i salongen inneholder ca. 100% pleiestoffer.

Men viss dere er så naive og tror at frisøren vil selge dere produkter for å lure dere så må dere vel det. Det er dere som ødelegger håret og frisyren frisøren har lagt på dere raskere enn nødvendig.

"Jeg klarer ikke å få til håret sånn som frisøren" er kommentarer jeg hører ofte. MEN så har frisøren gjerne brukt et skum og føhnt fram frisyren med. Tatt i voks eller gele og formt frisyren med. Avsluttet med spray. Mens kunden selv gjerne bare kliner i litt billig hårskum og innbiller seg at resten skal ordne seg selv.

Skrevet

håret mitt faller også av etter define-bruk. helt jævlig. iallefall etter bruk av de "farge" shampooene deres. det er til å begynne å grine av.

Skrevet

mami!!

guri, nå skjønner jeg hvorfor håret mitt er så jævlig om dagen!!!! pluss det faktum at jeg har mistet sikkert 20 prosent av håret mitt etter at jeg brukte define sin "farge" shampoo fra butikken! urk!! tror det blir zalo på meg en uke fremover også!

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med Define jeg:)

Skrevet

Hvilken bakgrunn jeg har til å uttale meg?

Jeg har brukt endel forskjellige produkter/merker, både kjøpt i salonger (både billige og dyre) og kjøpt i butikk. Har de siste 10 årene vært veldig bevisst hva jeg har i håret, da jeg har litt "trøblete" og tynt hår.

Jeg har alltid latt hvert produkt fått god tid (flere mnd) så jeg har sett hvordan det virker over tid. Min erfaring sier meg at det fins mye dårlig både i salong og i butikk, men at man også finner gode produkter begge steder. Define-produktene er ett av de merkene som fungerer absolutt best på mitt hår. (For andre med andre hårtyper kan det selvfølgelig virke helt annerledes).

Skrevet

Jeg bruker Paste fra KMS, men pga prisen prøvde jeg Paste fra Define. Det var helt grusomt! Den gikk bare ikke bort! Måtte faktisk farge håret før det gikk ut, så aldri mer Define på meg! :-)

Skrevet

Men det betyr ikke at det er noe galt med hårproduktene i en salong. Du har nok heller kanskje vært uheldig og fått feil produkt til ditt hår. Det kan skje at man må prøve flere frisørprodukter før man finner det rette akkurat som med butikk-produkter. Men at det er en klasse forskjell på frisør og butikk produkter er det ingen tvil om. Det er og klasse forskjeller på frisørprodukter.

Skrevet

Define og andre hårprodukter i butikken inneholder mengdevis av fyllstoffer, dermed er dem rimeligere og for endel fungerer ikke produktene som lovet, men til noen passer de bedre.

Men Uansett så sliter de butikkhårproduktene mer på håret enn det man kjøper hos frisøren.

Vil også påstå man får fagkompetansen til frisørene når man handler i en salong enn når man handler i vanlig butikk.

Jeg bestiller det meste av mine hårprodukter på nett og betaler da bare en brøkdel av det dem selger den hos frisøren.

Skrevet

Har brukt endel redken-produkter tidl. og har vært veldig fornøyd med dem. Samme med Trevor Sorbie (tror det skrives sånn) helt til de endret hele sortimentet sitt for noen år siden og såklart kuttet ut "mine" produkter... det er så typisk!

Takker for tipset og skal gi det et forsøk.

(men synes fremdeles define-produktene er blant de bedre jeg har brukt.)

Skrevet

Redken er best på hår uansett! Det syns nok de fleste frisører som har fått jobd med de.

Defineskal jo være en mellom ting mellom frisør og butikk produkter så de er nok bedre enn mye annet.

Jeg har selv et tynt, glatt og fint hår. Så jeg kjenner til problemet ditt;-)

Skrevet

Bare en anekdote fra nabostolen da jeg var hos frisør sist...

Den unge mannen ved siden av meg skulle klippe seg, men frisøren trøbla fælt med det seige og stive håret hans. Hun vasket det to ganger i Zalo, etter at cleansingshampooer ikke "tok" dritten. Ble fortsatt ikke bra. Kammen satt rett og slett fast, og busta var ikke spesielt pen.

Gutten sa at han heller ikke fikk ut stylingproduktene da han vasket håret sitt hjemme, men at han hadde oppi av pasten hver dag likevel....

Han brukte Define, og et H&M-merke, fortalte han.

Frisøren fortalte at enkelte stylingprodukter bare legger seg "inni" porene(?) på håret, og blir der. Dermed sørger de for at det blir tungt og seigt og ødelagt. Og det blir ikke bedre - må klippes av, mente hun.

Isj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...