Gå til innhold

Følge til ultralyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Sist fikk vi brev i forkant av ultralyd på sykehuset der det sto at de ikke anbefalte å ta med søsken eller andre fordi de kunne finne noe alvorlig og måtte da konsentrre oss om oss og ikke den som var med...ikke helt formulert slik, men meningen bak var slik.

Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt, kanskje hun kan få komme inn etter at de har sett at alt er i orden...

Lykke til!

• 4 uker senere...

Hei.

De fleste leger/gynegologer anbefaler ikke å ta med søsken på rutineultralyd t.o.m uke 19.

En eventuelt påkjenning hvis noe er galt, er ikke noe for søsken å oppleve. Snakker også av egen erfaring, og råder deg til å holde søsken unna til du vet alt er i orden.

Hei :) Har ikke noen erfaring med dette selv,men jeg har ei søster som hadde med seg sin datter på 5 år med på ultralyd. Dette gikk veldig fint, og hun syntes det var veldig spennende å få se sin lillebror. Men så klart e det en hake med dette.. Spør din jordmor om dette. >Men forstår godt at dere vil ha henne med :) Lykke til :):):)

Jeg ville aldri tatt med søsken på den ordinære og for de fleste første (eneste) UL'en i svangerskapet rett og slett fordi man ikke har noen garantier for at alt er som det skal. Bestill deg heller en privat UL senere i svangerskapet, når du har fått stadfestet ved den første at alt er bra med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...