Gå til innhold

Kan ikke ta eksamen til våren pga termin, krise..

Lillegulle<3

Anbefalte innlegg

Vet allerede nå at jeg ikke kan ta dem pga det er i en annen by, og kan ikke risikere å føde der.....

Hva gjør jeg da ? Blir jo veldig forsinket i studiene, og ikke noe vits å lese til en eksamen som det blir et år til jeg kan ta ??

Noen andre som er i lignende situasjon?

Fortsetter under...

Så utruleg kjipt! Eg trur faktisk ikkje vi har nokon rettar i ein slik situasjon, men det går jo an å appelere til samvittigheita og fornufta til skulen din. Høyr med dei om det er noko moglegheit for at du kan ta eksamen før, eller litt etter termin. Kanskje er det til og med mogleg å ta den der du bur? Dersom det er ein annan utdanningsinstitusjon der, så trengst det jo berre ei eksamensvakt. Det er i skulen din si intersse at du ikkje vert forsinka, men det kostar dei sjølvsagt tid og ressursar å legge det til rette for deg. Men klart verdt eit forsøk! Dersom du vert sjukemeld kan det jo hende du har rett til å ta den litt seinare? Som ein konte-eksamen? Lukke til!

Hvis jeg utsetter semesteret.. så får jeg vel ikke lån og stipend og da mister jeg vel det når jeg skal ha permisjon.. hmm..

Har prøvd å ringe skolen, men de kunne ikke si annet enn at jeg kunne prøve å søke om å få tatt eksamen senere, men at det så å si aldri ble innvilget.

Men går det ann å ta permisjon på en måte? et halvt år før, og et halvt år etter fødsel f eks ?

Med hensyn til lånekassen får man permisjon bare tre uker før termin, før dette må du evt. være sykemeldt. Jeg ville ikke ha gitt meg, mas på skolen, du kan forsøke å søken om tilrettelagt eksamen, enten som hjemme eksamen eller muntlig før ordinær eksamen. Vet om folk som har fått det. Lønner seg ofte å krangle litt.

Lykke til, håper det ordner seg!

Annonse

heisann! jeg er i helt samme situasjon, men jeg har snakka med skolen. har en snill professor som har klart å legge det opp slik at jeg får "mappevurdering" istedenfor eksamen i to fag, og den siste eksamen får jeg evt tatt muntlig, eller utsatt. ta det helt med ro, for dette har du også rett på! skolen har plikt å tilrettelegge undervisningen for deg, kan tilogmed arrangere eksamen på sykehuset for deg om det er nødvendig. iallefall om du går på en offentlig høgskole eller universitet. ta kontakt med tilretteleggingsveilederen for ditt studie på ditt studiested, så får du nok ordnet det. evt kan du jo forsøke å bytte ut fagene med noen enklere fag som ikke behøver så innmari mye lesing, og kanskje også bare mappevurdering. vi har det iallefall slik her i bergen på høgskolen.

lykke til håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...