dårlig ånde Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 på lørdag gikk småtten over til mme på fulltid. vi bruker Nan HA or han fikk vondt i magen da jeg spiste/drakk melk og han fikk mm. i går hadde han treg mage, i dag gråter og gråter han. er dette noe som går over? andre med erfaringer? han får en skje malt i hver flaske, kan dette ha noe med saken å gjøre?
Matja Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det kan være ulike ting, faktisk. Har han aldri fått mme før? Da kan han få litt reaksjon på det, det er ganske vanlig. Det kan jo være at han ikke tåler melk, og hvis det ikke gir seg på noen dager kan du prøve å gi soyamelk. En skje malt i hver flaske er alt for mye. De skal ha inntil 3 skjeer pr døgn, så du kan gå ned på den mengden. Dette kan gi luft og magevondt. Det du kan gjøre hvis han har vondt i magen er å gi fenikkel-te. Da koker du opp 1 dl vann, tar i en te-skje fenikkel og lar det trekke i et par minutter. Du kan enten gi en te-skje i melken eller gi det rett til ham. Denne teen holder seg i 2 døgn i kjøleskapet. Hvor gammel er han, egentlig? Du kan også gi vann mellom måltidene, og blande melken i varmere vann.
dårlig ånde Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 han er 2 måneder og noen dager. han har fått litt mme før, ca 5-6 måltider i uken. vi begynte med nutramigen først,, men han ble så enormt treig i magen så vi prøvde nan ha og det var bedre. vi har ikke brukt vanlig mme for han reagerte som sagt veldig på at jeg spiste melkeprodukter. generelt har han reagert veldig på mye jeg spiser, til slutt endte jeg med en diett på poteter, ris, kalkun, lam og squash - temmelig ensformig og trist i lengden med andre ord. det er derfor vi nå prøver med kun mme. det er et prøveprosjekt, hvis han får veldig vondt i magen av det går vi tilbake til mm og jeg må fortsette på den foreferdelige dietten. men det er tross alt bedre enn et gråtende barn, det river meg i hjertet. men vet du hvor lang tid vi må fortsette før ting stabiliserer seg og vi ser om forsøket er vellykket eller ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå