Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Er gravid med barn nr3 og er 28år. Får hele tiden høre av andre,at fødsel nr3 er helt grusom,Bekymrer meg veldig for dette. Håper veldig på litt mer positivitet her enn jeg får ellers. Har ikke vært nærvøs i det hele tatt med de to andre, men nå blir jeg skikkelig dårlig.
svarttrosten Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det var min beste! (Unntatt nr. 4, som vel var like god). Jeg var erfaren, visste hvordan jeg reagerte og hvordan jeg ville ha det. Fikk ta i mot gullet selv (satt på krakk og tok tak i ham da skuldrene kom). Helt fantastisk. Det var jo vondt, men jeg visste at det snart var over. Tok ikke smertelindrende, jeg ville ha kontrollen selv. Må tilføye at alle mine 4 har hatt likt forløp og tatt omtrent like lang tid, derfor gikk det greit. Alle har det jo ikke sånn. Men bare det at du har erfaring er jo et godt utgangspunkt. Lykke til!
nr4iaugust Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 For meg var fødsel nr en den værste. Nr to var best, nr tre var helt grei. Tror ikke du trenger grue deg jeg. Lykke til!
Baby i mars 08! :-) Ble april. Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Min fødsel nr 3 var ganske fin den. Tok 40 min fra 1 cm åpning til hun var ute... Og bare den roen jeg følte var jo fin, hadde jo liksom gjort dette før så det var ikke skremmende. Hørte også at fødsel nr 3 var den verste, men det stemmer iallefall ikke i mitt tilfelle. Ikke hør på de "andre". Har aldri skjønt vitsen med å si sånt til gravide jeg.... Kan man ikke fortelle det positive, kan man bare la vær å si noe som helst. :-)
nr.4 Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Fyrste er værst ! Nr. 2 og 3 var veldig like for meg. Vondt, men rolige og kontrollerte. Nytta ikkje smertestillande og det var heilt greitt. Hadde og høyrt mykje negativt om nr. 3, men det slo ikkje til :-)
reekleim *fødeklar* Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Nr 3 var perfekt den!!! Den beste fødslen min faktisk!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Ikke hos meg heller. Nr. 1 verst, nr. 2, så mye lettere, nr 3 kom 2 uker for tidlig og raskere enn de andre. Nr 4, enda kortere igjen. Hos meg har det blitt "lettere" etterhvert, hvis man kan si noe slik om en fødsel.
Eilie, med 3 små:) Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har ørt at fødsel nr tre, er en lure fødsel.. Og det stemte på meg.. Mine to første kom som et skudd, fra første tegn til de var ute ca seks timer til sammen. Når fødselen startet på nr tre, var vi klare for å bli foreldre i løpet av et par timer... men neida! Den bare stoppet helt opp på 7 cm og jeg ble sendt hjem?? Dro ned og fikk tatt vannet, da tok det bare 45 min.. Trur ikke du skal beskymre deg.. Den er nok ikke grusom.. den bare er litt anderledes:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå