Gå til innhold

Uke 38

Realist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Nå er jeg altså gått inn i uke 38 med tvillingene mine...

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle gå så lenge. Ikke håpet heller egentlig for dette er fryktelig fryktelig tungt, søvnløst, vondt, huden sprikker og jeg går i transe.. Går og går, veldig begrenset hva jeg klarer....

Jeg har to babyer på 4 kg i magen hvis jeg skal tro målingene (vet de er litt ymse, men det er forskjellige leger som har målt hver gang så det er vel noe sanhet i det...?)

Jeg gleder meg så vanvittig til å møte dem nå. Gruer meg til fødselen og amme styret, men håper det skal gå forholdsvis bra. Det er lov å håpe.

Jeg har ikke meldt oss inn i tvilling foreldre foreningen eller noe annet? Bør jeg gjøre det? Er det vanlig?

Er det andre tips på veien? Har lest og spurt rundt og fått tips om det meste, så jeg føler jo at vi er klare, men det er alltids noe man har glemt. Nå har vi øvet oss på storesøster også heldigvis, men jeg er ganske sikker på det vil bli veldig annerledes likevel.....?

Vi bor i Bergen, noen andre som er dagsventende her?

Lykke til i alle fall... Jeg leser her inne hver dag, selv om jeg ikke skriver noe særlig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ikke noe råd eller tips, da jeg er helt i begynnelsen av mitt eget svangerskap (snart uke 11). Og leser alt so blir skrevet her inne, i håp om tips og råd ang fødsel, svangerskap og permisjonstiden ;)

Men jeg vil bare ønske deg lykke til med fødsel og tiden etterpå!

Så utrolig spennende å vite at nå er det like før. Ta godt vare på deg selv!

Stor klem!

Skrevet

Oi tenkte jeg når jeg leste det for jeg også synes uke 38 virker så langt unna..jeg er i uke 30 på torsdag. Du har jo gjort en kjempe jobb da.

Mine var på 1200 gram hver siste kontroll forrige uke. Jeg får ikke så store barn........

Lykke til masse....sikkert på at det går fint nå når du har kommi så langt......

mange klemmer

Skrevet

Tusen takk begge to... Så koselig...

Det er jammen mange tvillinger i vente rundt om.

Ikke noe uvanlig lengder skjønner jeg jo nå...

Har dere engasjert dere i noe forening?

Er dere aktiv på Dobbel glede?

Jeg er liksom ikke kommet helt inn i det der heller jeg...

Vet ikke hvorfor ikke.....

Lykke lykke til begge to!!

Skrevet

Lykke til med siste del av svangerskapet og fødsel som nærmer seg!! Gleder meg til å høre hvordan det går når de er ute!

Selv er jeg 21 uker, så er en liten stund til jeg kommer etter, men tiden går jammen fort nå!! :)

Har ikke meldt meg inn i noen foreninger eller liknende, tenkte jeg skulle høre på sykehuset neste gang hva de sier om diverse ting da.

Er inne på Dobbel Glede, men synes det er så lite liv der.. Så jeg er ikke så aktiv der heller..

Skrevet

WOW! så tapper og flink du er! Jeg tror deg når du sier det er tungt etc.

Syntes veldig synd på deg. kl er 5 og jeg har ligget våken noen timer.....er i uke 32 og guttene veier 1800 gram hver.....ingen ting i forhold til deg, men det er TUNGT og vondt å ligge. dovner i hoftene.....

Jeg ble fortalt at jeg hadde igjen 2-5 uker nå....håper det stemmer.

Jeg ble også fortalt at jeg kan få bli satt igang fra og med 1.1.2008 hvis de ikke er kommmet ut. De ligger dessverre i seteleie så det spørs gitt.

HAr to barn fra før og forrige hang fikk jeg til både en lett fødsel og amming. Men selv om det er tungt og jeg sliter med både det ene og det andre så blir man liksom ikke klar for fødsel når det er to der inne.

Mangler madrass til sprinkelseng,bilstoler, sengetøy etc........har aldri vært så treg før.....Liksom litt uvirkelig at det er to der inne. Tiden snegler seg sånn passe av sted og uansett er det ikke lenge igjen.

Jeg skal tenke masse på deg og jeg er sikker på at det blir fødsel før desember. Masse lykke til ;D

Skrevet

Hei

Jeg ble satt igang ved fullgåtte 38uke, rask å kjapp fødsel på 3-4 timer fra start til de var ute :-)

De var 2500g og 2800g. De tok puppen og melka kom, alt bra.

Ble satt igang pga av STORE sv.skap plager.

Lykke til.

Skrevet

Hei. Jeg er også i uke 38 nå og tiden virkelig snegler nå..... Det var da store babyer du venter. Rart de ikke har satt deg i gang syns jeg... Mine er ca 2500 og 2900. Syns det er uvirkelig at det kommer 2. Har jente på 4 og gutt på 2 fra før. Ellers er vel formen ganske ok. Masse vann i kroppen nå og sover nesten ikke men det går. Har ikke mye vondt men det hadde jeg noen måneder rundt 4-7 mnd så det er jo bra nå. Jeg blir satt i gang til uka hvis ikke noe har skjedd..... Lykke til med alt.!!!!!

Skrevet

så heldig du er, snart kommer det 2 nydelige babyer:)

du har det sikkert tøfft akkurat nå:) kan bare tenke meg :) var veeeldig dårlig på slutten selv og eg hadde bare en...syntes du er tøff:) bur i bergen selv...trudde en vart satt i gang rundt uke 38 når en ventet tvillinger?

på slutten da eg hadde veldig vondt hadde eg 10 puter i senga og stablet de slik at eg fant en stilling som var ok...kankje det funker?

lykke til:)

Skrevet

Hei... Jeg er selv i uke 23 og sliter veldig om dagen. Syns alt er et ork, og orker nesten ikke å dusje engang. Huset ser ikke ut, men nå skal jeg ta tilbudet til svigermor om å vaske huset for meg. Går jo bare ikke å ha det slik. Har en sønn på 4 fra før også, og han krever sitt. Men er veldig flink til å stelle for mamman sin da.

Uke 38 ja, håper jeg slipper å gå så lenge. sliter veldig med bekkenløsning og pustevansker nå. Men har hørt at det kan bli bedre etterhvert. I hvertfall pustingen. Har fått beskjed om at jeg kanskje kan bli satt igang så tidlig som mulig om de ikke kommer av seg selv. Men vil jo at de skal bli så store som mulig. Skal på kontroll på fredag igjen, så da får vi kanskje svar på mer av det vi lurer på.

Gleder meg til å høre hvordan alt har gått. Gråter hver gang jeg leser en ny historie her inne jeg. Syns det bare er så stort. Og er veldig følsom..hihi

Lykke til

Skrevet

Oj så mange det er som er inne i de siste ukene. Få virkelig håpe at det går bra med dere alle og de små. Venter i spenning på å få høre deres fortellinger fra fødsel og den første tiden hjemme. Selv har jeg maaaange uker igjen og leser alt jeg finner om tvillinger og andres erfaringer. Forsøker lagre så mange tips som mulig i hode mitt men tror det er begrenset hvor mye jeg husker når jeg vel sitter der med to små i fanget.

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...