Gå til innhold

Allergien har blomstret opp!! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig har jeg begynt å reagere mer på en del matvarer jeg ellers bare er allergisk mot i pollensesongen, pluss at jeg lettere får eksem av såper, parfymer osv. enn jeg pleier. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første gangen jeg var gravid ble jeg helt bra fra alle allergier, merka ingenting hele svangerskapet! Med nr 2 er det derimot slik som du har det. Kan ikke dusje en gang uten å få eksem på skuldre og brystet av shampoo/balsam ol. Synes det er slitsomt når en i tillegg ikke skal bruke noe særlig steroidkremer uten fare for nyrebarken til barnet... Tar liksom ikke sjansen, selv om jeg er blitt fortalt at "det skal mye til at det skal skade fosteret". Har ikke tenkt over om jeg reagerer lettere på matvarer da.

Hva gjør du med allergien? Bare lever med det? :)

Skrevet

Jeg også. Sliter vanligvis med eksem, så det regnet jeg kom denne vinteren også. Men jeg nyser og er blitt super følsom mot disse kryss allergiene som jeg har ettersom jeg har pollen allergi. Jeg bare lever med det. Har ikke lyst til å ta noe for det. Bruker av og til, en sjelden gang, eksem krem. Nyser hele tiden, klør masse i øynene.. Hver gang jeg nyser får jeg krampe i magen. Men det er sikkert bare voksesmerter. Nei.. Men hva har dere tenkt å gjøre til sommeren, når dere ammer og har allergi?

Skrevet

Jeg merker at jeg er mere allergisk mot hunden vår enn til vanlig.. kan jeg ta allergitabletter som f.eks. zyrtec?

Skrevet

I mitt forrige svangerskap merket jeg ikke forskjell, men nå har jeg faktisk "mistet" mine allergier. Jeg har pollenallergi( gress) og er allergisk mot katter, men har ikke merket noe til noen av delene i sommer og høst. Synes det var litt rart, men JM sa at hun hadde hørt om dette før. Både at man mistet allergiene, og at man fikk en oppblomstring. Det er i alle fall deilig så lenge det varer.

Skrevet

Hei JordbæMamma

Ja, jeg lever med det, prøver å unngå mat jeg ikke tåler, og kløende eksem får bare være der. Blir det for ille pensler jeg det med litt pyrisept, det lindrer litt der og da. Jeg sliter ikke så veldig med dusjsåper og kremer, men blir det ille der kan du jo prøve dr. greve intimvask på hele kroppen? Den er i alle fall veldig mild og kanskje verdt et forsøk.

Skrevet

Det skjønner jeg godt, høres deilig ut å slippe. Jeg for min del gruer meg til fenomenet røde og hvite julestjerner overalt...

Skrevet

Hei, innom fra 2.tri, og har det på samme måten. Er jo vanlig både med oppblomstring av allergier, og at de blir borte/bedre. Tåler ikke shampo og balsam med parfyme lenger (såpe slutta jeg å bruke for lenge siden) men bruker neutrogena sine produkter, og de gjør det iallefall ikke verre. Legen min har skrevet ut antihistaminer som gravide kan bruke, jeg tar dem om kvelden og de lindrer kløen veldig.

I tilllegg bruker jeg olje i dusjen, og bruker a-derma sine produkter for å holde eksemen i sjakk... Om det blir for ille bruker jeg apolar, i samråd med legen min og over korte perioder skal det gå bra... Var kjempebekymret for dette i begynnelsen og brukte ingenting, med det resultatet at jeg har brukt lang tid på å få huden "under kontroll" igjen :) Ta det opp med fastlegen deres, og hør om hun/han har noen råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...