mamma til 3 søte små=) Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hva bruker dere når dere tørker bæsj? Vi har alltid en pakke engangshansker stående, men det blir jo litt dyrt i lengden. Vokste opp med å bruke klorin, men det er jo mye greie for hendene med hansker da... Noe litt billigere tips?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 jeg har aldri brukt hansker på å tørke sønnen min, har vasket meg godt etterpå. Men jeg gidder ikke bruke hansker, bruker kun det på jobb jeg når jeg er hos de eldre og tørker de
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Ha mener du? til når du vasker do? da bruker jeg ingenting, men er jo mange som bruker slike gummihansker.. Eller mener du ved bleie skift/tørking av barneromper ? Da bruker jeg heller ingenting, men bhg/sfo bruker engangshansker...
mayaya Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Hva mener du? Til bleieskift?? Da bruker jeg en klut, evt våtservietter.....
d",)~^~^~ Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Ufattelig! Hysterisk morsomt! Klorin... jeg ler meg ihjel... Folkens, bruk huet :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Vi har aldri brukt annet enn såpe og papir. Har så godt som aldri sølt på meg heller. Hverken når jeg har tørket barn, eller vasket. Vasket meg godt etterpå, som når jeg selv har vært på toa.
Fabelaktiv Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 bruker du hansker når du tørker deg selv da? har aldri hørt om det jeg.. altså - jeg skjønner at bhg-personell gjør det for det er jo ikke ens egen unge.. men hallo? for meg var dette rart rett og slett
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Uannsett jeg bruker ikke engangshansker for å vaske do heller jeg da.
lenej :o) Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 til bleieskift bruker jeg våtservietter, og vaskeklut og såpevann. (mini er 1 år nå, og har ALDRI vært sår i stumpen). til å vaske doen, brukder jeg jif skurekrem, og etterpå klorin. håper ikke du bruker klorin på hendene dine, eller i barnets rompe da...
mamma til 3 søte små=) Skrevet 26. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2007 Mener når jeg tørker etter en bæsjebleie, når en av ungene har vært på do og når jeg har vært på do. Vasker selvsagt hendene også, men kan jo ikke bare bruke såpe og vann. Det er jo avføring! Bruker klorin til å vaske hendene med etter bommelom, ellers klarer jeg ikke lage mat etterpå... Bruker dere kun såpe og vann??
Elle Vilde Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 bruker engangshansker hvis barna har omgangssyke, ellers vasker jeg bare hendene godt med såpe og vann etterpå.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Billig tips: Unngå å få bæsj på hendene..? Pleide dere å vaske hendene i klorin etter hver gang dere hadde skiftet bleie? Good Lord, da må jo hendene bli helt ødelagt? Men altså.. vi bruker klut når vi vasker henne:)
Fabelaktiv Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 kun såpe og vann ja.. men.. jeg syns kylling er ekkelt å ta i så da tar jeg på meg engangshansker
snurkle Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Selvfølgelig klorer jeg hendene hver gang jeg tørker bæsj!! Noe annet ville vært barbarisk. Om jeg får bæsj på hendene steriliserer jeg de sammen med smokkene, koker i en 5 min, så blir det bra...
Ai Li Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Mye skal man høre... Mener du virkelig at det ikke holder å vaske hendene med såpe og vann etter at du har tørket poden etter dobesøket? Hva gjør du når du selv går på do? Ja, jeg bare lurer.... Skjønner at folk på institusjoner bruker hansker, men hjemme? NEI TAKK! Det blir for hysterisk for meg.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Enn blir da faktisk ren på hendene med såpe og lunket vann, vaske hendene grundig i 30 sekunder minst så har du fjernet de bakteriene enn har fått på hendene etter å ha tørket seg selv eller barna. Hva gjør du hvis du må på do på en offentlig plass, der du ikke har hansker eller klorin i nærheten. litt vel hysterisk kanskje. Jeg har bestandig med meg en flaske med desinfeksjonsmiddel i væska på jobb, men bruker ikke det hjemme nei.
lenej :o) Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 har du en ok såpe, og varmt vann, tar det bakterier. om du ikke stoler på det, skaff deg sånn desinfeksjons-middel til hendene, den er laget for å bruke på hendene, det er ikke klorin. jeg har aldri fått bæsj på hendene jeg.. mini ligger helt i ro på stellebordet. jo, en gang, etter vi kom hjem fra sykehuset, så dreit han uten bleie oppå stellebordet, fikk vel litt på meg da. men det er vel borte nå? skal jo lage middag idag, så..
mamma til 3 søte små=) Skrevet 26. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. november 2007 Er det virkelig helt vanlig å bare bruke såpe og vann? Kjæresten min brukte det da vi ble sammen, men etter at jeg forklarte han hvor skittent det er begynte han selvfølgelig å bruke hansker! Jeg vet jo at ikke ALLE bruker hansker, men jeg trodde liksom at de var unntaket jeg da... Æsj, enda en god grunn til ikke å spise ute!
juniorsen Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 Bruker du kun hendene når du tar bort bæsjen du da eller? Ikke klut, våtserviett etc? Jeg får aldri bæsj på hendene når jeg vasker henne. (Men seff vasker jeg hendene med såpe og vann etterpå...)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 26. november 2007 #21 Skrevet 26. november 2007 ødelegger jo henda med klorin! tror du virkelig de produserer såpe som ikke fjerner bakterier? da burde man jo bruke klor på alt da. Nei såpe fjerner dritten, ellers hadde de brukt noe annet. tåpelig å bruke klorin... minner meg bare om dem som må skrubbe så de blør fordi de tror de er skittne hele tiden, eller de som vasker og vasker og vasker fordi alt er skittent.... er hysteri spør du meg.... håper du ikke heller klorin over små barnehender ihvertfall.... stakkars små...
gærne ko Skrevet 26. november 2007 #22 Skrevet 26. november 2007 Hmmm, dette hørtest rart ut. Har faktisk ALDRI hørt om folk som bruker engangshansker når de tørker seg i rompa etter å ha vore på do! Så trur heller det er du som er unntaket...
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 26. november 2007 #23 Skrevet 26. november 2007 Vet det er ei her inne med det nicket der, men begynner å lure på om det er Gulli som er ute her også, med stjålet nick, er jo litt rart, men uansett, så kom jeg på at det går ann å gå på apoteket å kjøpe en slik liten flaske med desinfeksjonsmiddel, har en slik selv i stellebagen hvis vi ikke har vann tilgjengelig.. De på sykehuset gikk med sånn flaske i lomma...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 #24 Skrevet 26. november 2007 desinfeksjonsmiddel ødelegger faktisk ikke hendene, bruker det masse jeg, men hvis hendene er synlig tilsølt skal såpe og vann brukes først. Men klor ødelegger hendene, jeg tror du er en smule hysterisk HI. Jeg har jobbet i helsesektoren i mange år og jeg vet at såpe og vann er nok til å holde seg ren på hendene hvis enn vasker seg godt nok. Har til og med tatt bakterie prøver på skolen som bevisste det at sikkelig handvask med såpe og vann er godt nok.
nickoline og supermann Skrevet 26. november 2007 #25 Skrevet 26. november 2007 what???? jobber i helsvesenet jeg, og bruker ikke alltid hansker da engang......... kommer litt an på hva jeg driver med selvfølgelig........ , men skal jeg feks bytte/tømme urinpose gjør jeg det ikke........ vasker meg og spriter meg selvfølgelig godt etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå