Gå til innhold

Uff, gruer meg til 1. svangerskapskontroll hos legen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen har jeg første svangerskapskontroll, ca. 8 uker på vei.

Det har seg sånn at min fastlege også er min arbeidsgiver....Det er jo ikke akkurat det man ønsker å diskutere med min arbeidsgiver om så tidlig da..men,men..

Dessuten er jeg så sliten/trøtt, energiløs og til tider veldig kvalm. Ikke minst har jeg problemer med å få sove skikkelig så jeg hadde tenkt å be om en sykemelding noen dager....Lurer på hvor mye jeg må argumentere for den sykemeldingen da, han er vel ikke den som står først i køen og vifter med en sykemelding siden han er arbeidsgiveren min..he,he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var jo ein litt spesiell situasjon! Eg tenkjer eg sender deg ein klem eg!

Eg trur og håpar at han kjem til å vere snill mot arbeidstakaren sin eg. Dei fleste arbeidsgivarar ynskjer vel arbeidarane det beste vil eg tru? :)

Skrevet

Får håpe det:-) Jeg har aldri vær sykemeldt eller bedt om en sykemelding før jeg da....Håper det virker formildende...

Dessuten er det litt spesielt å "fortelle" det på jobben på denne måten. Nytter ikke å holde det hemmlig,må jo inn på laben til alle kollegaene mine å ta blodprøver også:-)

Skrevet

heisann! et litt feministisk innlegg fra meg her :) i en kinkig situasjon .- tenk at dette har vi RETT PÅ, både at det legges til rette for at vi får barn NÅR DET SKULLE VÆRE og at vi får sykemelding når vi trenger - uavhengig av jobbsituasjon. Menn trenger ikke å tenke på dette i det hele tatt, kvinner skulle heller ikke bli utsatt for en slik bekymringsbelastning - det er slik naturen er, vi fortjener bare at alt legges til rette for oss!!!! Lykke til!!

Skrevet

Takk! ....hmm kanskje du skulle ha vært med meg i morgen du...he,he.

Skrevet

Hei Lucy, kanskje du skal skifte fastlege? Det kan du selv gjøre ved å klikke deg inn på NAV. Hvis du synes det blir litt vanskelig for deg med den litt spesielle situasjonen du er i... Lykke til!!

Skrevet

Jeg syns det er rart at legen din ikke har sørget for å få deg til å bytte lege? Han blir jo nesten inhabil i situasjonen hvor han er både lege og arbeidsgiver. Jeg syns du burde bytte fastlege og si til ham at det er fordi det rett og slett blir mer "profft" på den måten. Han skjønner jo at det fins ting som er for private til å dele med sjefen sin over lunsjbordet, altså!

Skrevet

Er spent på korleis det gjekk med 1.svangerskapskontrollen og sjukemeldinga?

Skrevet

ja det fårn si... arbeidsgiver og lege på samme tid er jo litt spes ja.. Men ja, han har ingen grunnt til å nekte deg sykemelding, eller tilrettelegging eller hva som helst!! Håper det gikk bra, og jeg tror også jeg hadde byttet lege gitt...

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra legen nå. Han kunne ikke sykemelde meg selv, men måtte få en av de andre legene på legekontoret til å gjøre det. Det var hvis noen regler i fht. det, men sykemelding fikk jeg da. Valgte selv bare å bli sykemeldt ut uken, så håper det hjelper slik at jeg kan komme meg litt "ovenpå" igjen.

Han ville vente til uken med å ta de vanlig blodprøvene etc. da jeg er 7 uker på vei. Sykehuset ville helst ha prøver som er tatt etter 8 uker graviditet.

Som svar til at man kan bytte fastlege så har jeg tenkt på det, men då må jeg velge et annet legekontor som ligger et godt stykke unna der jeg bor, jeg bor nemlig 2 min. fra det legesentret jeg jobber og har fastlege......

Men alt i alt gikk MYE bedre enn fryktet:-)

Skrevet

Så bra:) :) :) Ja bruk dagene godt til å ta vare på deg selv og gjør bare ting som er ok!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...