Mio. Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Kan jeg få tanker og assosiasjoner til disse navnene? Gjerne en aldri så liten rangering og? På forhånd takk:) Mio Emil Jonatan Dennis Kevin Jarand Mikkel Nicholas Jonah Amandus Gardar Julian Slenger med mannen sine ønsker: Alv Snorre
Vipsenmamma Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Mio - Mio, min mio. Trist bok av Astrid Lindgren Emil - i Lønneberget. også Astrid Lindgren Jonatan - Kardemomme By Dennis - pøbel Kevin - pøbel med ung alenemamma Jarand - traust fra indre bygdeNorge Mikkel - tøfft navn Nicholas - liker ikke Jonah - liker ikke Amandus - var en dukkemann.... Gardar - lik Jarand Julian - femi pingle Alv - nei Snorre - greit navn Jeg ville valgt Mikkel.
Mio. Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Har du lest Mio min Mio? Den er ikke trist! Takker for forslaget, Mikkel er notert med èn stemme:) Selv om det er Mikkel Rev..
Vipsenmamma Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Selvfølgelig har jeg lest boken - jeg synes den er svært trist. Mio, min Mio er Astrid Lindgrens roman om ein foreldrelaus gut som ikkje føler seg heime i Stockholm, og som i staden finn ein far, ein venn og ein heim i Landet i det fjerne. Bo Vilhelm Olsson, eller bare Bosse, er eit adoptivbarn som ikkje trivst med foreldra sine, namnet sitt, eller livet sitt. Ein dag mens han sit på ein benk i Tegnérlunden finn han ei flaske. Han opnar henne og ut kjem ein ande. Ein ande som kjem frå Landet i det fjerne. Bosse får følgje med anden til Landet i det fjerne, og der treff han den eigentlege faren sin, Far Kongen. Men far hans kallar han for Mio, for det er det verkelege namnet hans. I Rosengården treff han ein gut som heiter Jum-Jum, som likner heilt på vennen Benka heime i Stockholm. Alt er vidunderleg i Landet i det fjerne, men sorgfuglen fortel at alt ikkje er som det skal. Den vonde Kato har teke born til fange og gjort dei om til fuglar som i all æve skal sirkle rundt den store svarte borga hans. Saman rir Mio og Jum-Jum i veg på hesten Miramis for å slåst mot Kato
Mio. Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Hehe..ja jeg skjønner at du har lest den! Men den slutter jo bra, Cato dør, alle barna kommer tilbake igjen etc... Datteren min ser filmen en gang i uken ca. Men det spiller jo uansett egentlig ingen rolle om den er trist eller ei. Jeg liker navnet. Men har flere på listen, som jeg ikke tok med: Jonas Brage Ulrik Vetle Trym Frikk Sondre
Vipsenmamma Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Jonas - greit navn, men veldig poppis Brage - nja, liker ikke, men poppis det også Ulrik - fint navn Vetle - nei, tenker vetle guten Trym - greit nok Frikk - morsomt navn, fint Sondre - traust, fint navn
Vibekea Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Jeg har en sønn som heter KEVIN... Veldig fornøyd med det navnet Også liker jeg JULIAN, men det får jeg ikke mannen min med på... hehe
Vibekea Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 pøbel med ung alene mamma? verste jeg har hørt.. sønnen min heter Kevin... Han er verdens skjønnaste! Vi er gift og har et stabilt forhold og hus hehe... Tror du kobler navnet med Kevin fra alene hjemme......
Mio. Skrevet 26. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2007 TAKK!! Liker Kevin:) Men det er ikke et av mannen sine favoritter. Står nok mellom Jonatan, Jonas, Nicholas og Jarand foreløpig. Men har jo en god stund på å få ham til å smake på de andre:) Alv syns jeg bare er fælt.. Også hart jeg en T-skjorte med en sel som heter Snorre..ikke at det trenger å bety noe da..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Mio - LItt pinglete, kan ikke bli en tøffing..? Emil - Rampeunge? Jonatan - Litt halvfet røver? Dennis - Bølle Kevin - Kriminell Jarand - Kunstnergutt preget av sine foreldre Mikkel - Kjedelig? Nicholas - Blir nummerert i sin klasse, siden alle heter det? Jonah - Feminint navn Amandus - Gutt med krøller Gar dar - ?? Julian - Feminint, men fint! Alv - Neei! Snorre - Helt greit! Beklager at jeg var så negativ!! Men, stemmer på Julian og Snorre! :-)
Mio. Skrevet 26. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2007 For ordens skyld,- det skulle ikke være mellomrom i Gardar. Det er et norrønt navn som betyr "vern".
prebs Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Jeg rangerer dem jeg liker godt: 1.Emil 2.Mikkel 3.Snorre 4.Jonatan Resten er ikke helt min stil.
prebs Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Av de neste du skrev opp, liker jeg veldig godt: 1.Jonas 2.Trym 3.Sondre 4.Vetle
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Jonas Sondre Dennis Emil Nicholas Julian Kjempe fine navn:) Håper ikke barnet ditt blir kalt "alv" ? er det et navn??
togutter-08og10 Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Ulrik, Vetle og brage liker jeg godt. Kunne godt tenke meg en Brage selv, men har en venninne som har en sønn som heter det så det kan jeg ikke. Styr unna Jonas pga det er maaaange av dem.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Sleng på en ending på Alv- Alvarin feks! Lys som en alv-rask som en ørn. Eller hva med Ask?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 Mio - Synest det er stilig! Har selv en som heter Bo, og vurderte Mio til neste gutt pga nettopp Mio min Mio og fordi navnet er kult ;o)...Men nå får vi jente da, så da ble ikke den aktuell. Emil - Fint navn, men oppbrukt Jonatan - Liker jeg godt! Dennis - Liker jeg ikke. LFøler det er litt 80-talls... Kevin - Liker jeg (overhode) ikke. Jarand - Veldig fint. Solid og flott navn!! Mikkel - Stilig! Men tenker med lengst nord i landet. Typisk Same-navn. Nicholas - Samme som Kevin. Jonah - Nydelig! Amandus - Orginalt og søtt Gardar - For hardt. Gard er penere! Julian - Klissete og søtt... Alv - Gammalmanns-navn som ikke har blitt "ungt" enda...Ser finere ut på papiret enn i uttalelse. Snorre - Oppbrukt fra 1994... Gå for Mio eller Jonah. Eller eventuelt Jarand! Lykke til ;o)
Vannmann35 Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 Det eneste jeg kunne vurdert her er Jonatan og Mikkel, resten er ikke min stil.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #22 Skrevet 27. november 2007 Prøver meg på rangering: 1. Snorre - kult! 2. Emil - fint 3. Nicholas - fint 4. Mikkel - stilig 5. Julian - fint 6. Jonatan 7. Amandus - søtt, men kanskje som annetnavn? Resten er jeg ikke super begeistret for.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 Jeg ville trukket lodd mellom Jarand og Gardar! Kjempeflotte navn.
ma-85 Skrevet 27. november 2007 #24 Skrevet 27. november 2007 De eneste jeg liker er i stigende rekkefølge: -Mikkel -Emil -Jarand -Snorre Dette er pene navn, selv om jeg selvfølgelig tenker på både Mikkel Rev, Emil i Lønneberget og Snorre Sturlason
Mio. Skrevet 29. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 29. november 2007 Alvarin høres ut som et eller annet legemiddel...! Ask er fint, men kjenner en gutt som heter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå