Bajs! Skrevet 26. november 2007 #1 Del Skrevet 26. november 2007 Kaspar Andreas kom til verden 14.11 kl. 13.13, 12 dager over termin. Heldigvis startet fødselen av seg selv, mindre enn 2 timer før vi skulle på overtidsvurdering på KK. Er utrolig glad for at jeg slapp igangsetting, da jeg har hørt så mye forskjellig om hvordan disse fødslene forløper... Det tok mindre enn 3 timer fra vi kom inn på føden til gullet var ute. 3710 gram, 51 cm og 35 cm rundt hodet. Fødselen var helt fantastisk, fødte uten smertelindring (bare en liten lokalbedøvelse da jeg måtte klippes fordi gutten plutselig kom så fort...) men alle smerter ble glemt noen sekunder etter at han var ute ) Nå koser vi oss her hjemme, etter noen ekstra dager på sykehuset. Prøver så smått å få inn noen rutiner, ikke alt som er like lett. Heldigvis går amminga vedig greit, og utenom en våkenperiode fra 04.00 - 06.30 hver natt, er go'gutten min veldig snill. Er kjempedeilig endelig å være mamma!! Hvordan går det med alle dere andre novembermammaer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
drmjenter Skrevet 26. november 2007 #2 Del Skrevet 26. november 2007 Velkommen hit Så godt at alt har gått greit og at du slapp igangsetting. Det beste er at kroppen bestemmer selv Jeg fødte vår lille jente torsdag 15.novemer. To uker før tiden. Hun kom på 3timer, gikk veldig fint. Har vært veldig spent på ammingen, jeg slet med min førstefødte. Denne gangen ser alt ut til å gå veldig bra. Føler meg tryggere nå, og ikke så øm lenger Vi har også en gang per natt som vi er våkne på. Nå legger jeg meg ikke før 23-24 da, men syntes det er greit at hun våkner selv når hun skal ha mat. Jeg vekker henne ikke. Forsøker heller å gi henne godt med mat før vi legger henne. Vet du hvor mye din spiser til hvert måltid? Hva som er normalt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11009472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bajs! Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 26. november 2007 Go'gutten min er en skikkelig sulten krabat, spiser vel hver 3. time, og han tømmer begge sider når han først er i gang, og ofte vil han likevel ha mer. Og da vi var inne en liten ekstratur på sykehuset mente alle barnepleierne at jeg hadde mye melk... Så er litt spent på hvor mye han har lagt på seg når vi skal til veiing på torsdag... Men er jo bra at han har matlyst da ) Men vet vel egentlig ikke hva som er normalt, er usikker på det selv... Hører jo så mye forskjellig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11010042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 26. november 2007 #4 Del Skrevet 26. november 2007 Gratulerer med gutten med det staselige navnet og velkommen hit! Må bare fortelle at igangsetting ikke nødvendigvis ikke er så skrekkelig... Ble satt i gang selv denne gangen og fødselen forløp kjempegreit. Ingen styrtrier (noe som KAN forekomme) og var over på 5-6 timer. Håper vi alle får ei koselig tid her! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11010531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa og Sofie Skrevet 26. november 2007 #5 Del Skrevet 26. november 2007 Gratulerer så mye! Så godt at alt gikk fort og greit og at du får til amming og det hele...selv sliter jeg fortsatt etter snart 4 uker. Virker liksom ikke som vi klarer å få mer melk ( Jeg driver med både pumping, amming og mme....så snuppa mi spiste de første par ukene mellom 60 og 80 ml pr måltid. Nå er hun oppe i alt fra 70-130 ml. Men har hørt at dersom de får på flaske vil de alltid spise noe mer enn fra puppen. Er nok veldig forskjellig uansett, frøkna her har jo lagt på seg over 400 g pr uke de siste 2-3 ukene, så hun har vært ekstremt sulten og spist stort sett annenhver time gjennom hele døgnet.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11010568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bajs! Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 26. november 2007 Nei, det stemmer vel at ikke alle igangsatte fødsler er så skrekkelige, men man legger vel mest merke til skrekkhistoriene... Er av den pysete typen, og var f.eks. veldig redd for at hele fødselen plutselig skulle ende med ks. Ikke det at det skulle være noen grunn til det, men jeg var redd for det uansett. Klarer ikke tanken på at noen skal drive og skjære opp magen min... Syns det var vanskelig å takle at jeg måtte klippes, kan ennå høre "lyden" av klippet og mitt eget vræl av et skrik da lokalbedøvelsen ikke hadde gjort jobben sin... Så jeg er nok av typen som lar seg lett skremme av skrekkhistorier og blir påvirket av dem... Merker at livet er blitt totalt snudd på hodet etter at gullet vårt kom til verden, men vi koser oss kjempemye med gutten vår. Gruer meg litt til samboer skal på jobb igjen, da han har reisejobb og derfor kommer til å være mye borte. Så holder på å "øve" meg på at jeg skal være alene med den lille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11011122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trille me en liten en i magen Skrevet 30. november 2007 #7 Del Skrevet 30. november 2007 Hei og gratulerer så mye med gutten! Vi fikk en jente 19.11 og vi ble satt på "drypp" da vannet gikk 17.11 uten at noe vidre skjedde. Tro meg ; det gjorde sinnsykt vondt!! Har en fødsel tidligere som endte med keisersnitt og da kom jeg til 7 cm uten å tenke på smertelindring! Denne gangen vurderte jeg å hoppe ut av vinduent når jeg var kommet til 2 cm. Epidural anbefalte de heller ikke siden jeg hadde tatt et keisersnitt tidligere. Men, har hørt om igangsatte fødsler som ikke har vært til skrekk og gru.... Mi tulle spiser hver 2 time på dagen og hver 3 time på natten. Synes det går veldig greit. Var de første 10 dagene veldig sår, men i dag er jeg bedre..Jippi! Nå skal jeg bare nyte hver en dag og håper de andre novembermammane gjør det samme! Klem... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11007899-da-tar-vi-endelig-turen-inn-hit-vi-ogs%C3%A5-etter-en-deilig-pause-fra-verden-rundt-oss/#findComment-11052748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå