Gå til innhold

Foreldrepengegrunnlag og deltidsstudier. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på litt hjelp fra noen her=:)

Har i dag fast 100% stilling i kommunen, har hatt denne stillingen i 1.5 år. Var student før det. I tillegg jobber jeg for en organisasjon på timer. HAr hatt jobb 2 i 3 år, med lik "årslønn" på va 35 000 brutto. Dette er timer jeg samler opp ila 1 år og får utbetalt 1 gang i året.

Vil jeg få foreldrepenger fra begge plasser? Vil bli ca 6 G. Hvilken dokumentasjon må jeg legge med? Ser de tilbake på ligningen min å rekner gjennomsnitt? ( Var jo student så det blir litt feil å ta siste 3 år på totalen)

Har tenkt å gjenoppta et studie i aug 08, deltidsstudie. Babyener da 6 mnd. Er dette fullt mulig når jeg mottar foreldrepenger? eller må jeg ta ut gradert 50%?

Litt dårlig forklart, men håper noen kan hjelpe.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fører på skjemaet at du har to arbeidsgivere, hvor den ene jobben er en 100 % stilling og den andre er en liten deltidsstilling.

Før på i kommentarfeltet at du har ca 35 000 pr år på deltidsstillingen din. NAV kommer til å innhente inntektsopplysninger fra begge arbeidsplassene dine.

Jeg mener du har rett på foreldrepenger fra begge plassene. Den faste jobben din, tar de antakeligvis utgangspunkt i den faste lønnen din og i ekstrajobben din regner de ut et gjennomsnitt.

Sjekk med saksbehandleren din på NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...