Gå til innhold

Julebord og fest sesongen - hva sier vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen var det andre helg på rad jeg kjørte, for jeg har så mye å gjøre på jobben og må bli frisk, for jeg har hanglet i hele høst og blir aldri kvitt forkjølelsen... Neste helg blir det tredje helgen, jeg er normalt super sosial, og den som uthever flest skåler og påser at alle har noe i glasset.

Julebordet er helgen 7 og 8 - Jeg skal teste meg 6 desember, så da kan jeg forhåpentligvis ikke drikke da heller..

Skal vi gi hverandre litt gode/smart råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, benytt samme unnskyldning som meg: Penicillinkur for ett eller annet. Lykke til!

Skrevet

jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst på, rett og slett. og med munkholm i glasset til enhver tid blir det færre spørsmål..

Skrevet

Hei, jeg sier bare en av følgende:

at jeg har ingen sjåfør i heimen,

at katten ikke har sertifikat,

at det går så sjelden buss der jeg bor,

at jeg skal opp tidlig neste morgen og kjøre min gamle mor,

at jeg ikke gidder stå i drosjekø om natten,

osv, osv,

så passer jeg på å tilby meg å hente/kjøre noen som skal i samme selskap og da er det plutselig utrolig greit at jeg kjører, den virker alltid! Jeg har faktisk ikke smakt dråpen alkohol siden jeg startet prosessen i mai, gidder ikke engang kjøpe kvoten når jeg kommer fra Kjøben, har liksom fokus et helt annet sted :-)

Lykke til med kreativiteten!

Skrevet

jeg kommer til å si: føler meg ikke helt i form, så jeg vil ta det pent å ikke risikere å bli syk. :)

Skrevet

Er virkelig oppfatningen den at det er mistenkelig hvis noen sier nei takk til alkohol..både på julebord eller i andre sammenhenger? Det er en nokså skummel ting syns jeg,hvis alkohol er noe man MÅ ha i seg i feiringer/fest/jul og alt det der. Greit nok at man drikker noe en gang i blandt,men å la det bli unormalt å ikke drikke iblandt,ja det er for meg helt uforståelig. Det er jo min mening da...men for mine barns skyld,både helse i svangerskap,småbarnstid med amming,barndom og ungdomstid,så er det veldig greit å kunne bruke setningen "Nei takk!" uten å bli sett rart på. Ønsker i grunnen minst mulig alkohol i barns oppveks jeg. Særlig i forhold til jul og akevitten og alt annet som "hører med". Kos dere,for all del,er ikke anti-alkohol eller tørrlagt selv heller,men litt mindre alkohol hadde ikke skadet noen. Litt for mye derimot skader både barn og voksne daglig,hele året i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...