Gå til innhold

OTH bomkjøp.. trenger ny vintervogn - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt en OTH nå i en mnd til lille babyen, men skjønner at den ikke er den beste vintervogna og vurderer å kjøpe ny. Har sett flere her inne som sier bagen er liten, men det syns jeg ikke er det største problemet, men barnet ligger altfor åpent i selve bagen.

Bagen er verken dyp eller lun og vinden blåser rett inn hvis man ikke har på regntrekket, som forøvrig er veldig stivt. Kalesjen er også helt tragisk. Hadde jeg ikke visst hva den kostet hadde jeg trodd det var en skikkelig billig, kjip vogn. Understellet funker forøvrig veldig bra, så har tenkt å beholde vogna som sportsvogn til senere.

Har dere noen anbefaling på en god vintervogn som er lun, men samtidig lett og gjerne med svingbare hjul. Jeg har ikke lyst på en tradisjonell tung vogn a la Simo, selv om jeg skjønne at den egner seg bra i norsk vintervær....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

emmaljunga city cross med citybag eller softbag,teutonia,dbs...

Skrevet

jeg kjøpte en teutonia spirit s3.. den er kjempegod. svingbart forhjul, vendbar sittedel, godt og tett rundt kalesjen. det er med sånn fottrekk/vindtrekk. kalesjen kan trekkes godt fram. kjempegod å varm syntes jeg.

Skrevet

Hoho, rart du ikke har fått en haug m sinte OTH'ere inn for kommentarer enda... :) Skal du først bytte vogn for å ha til vinterbruk anbefaler jeg deg IKKE svingbare hjul om du opplever særlig sludd/sne/is-føre.. ganske elendig. ikke det at alt er supert om du har fire faste hjul på isen, de har ikke pigger liksom, men er mye stødigere og mye lettere å styre her. Om du ikke skal ha tung som Simo tror jeg også Emmaljunga er et godt alternativ, City Crossen er veldig lett. Synes ikke Ceroxen er så tung heller, og der er fordelen at du bare kan vippe styret over som det passer etter vær og vind eller bare variasjon:) Jeg er også ganske glad i Basson Roma, den var kjempefin på vinteren for oss. Mange synes jo ikke den er flott nok, men den er myyye vogn for pengene. Og veldig god. Jeg hadde det i begynnelsen og var veldig glad i den. Savner den innimellom, men har en merkelig trang til ny vong hele tida liksom... Skulle vært rik med diiiger kjeller;) Men den brukte jeg mye opp og ned BRATTE bakker (så jeg synes ikke den er tung i forhold til størrelsen), mye på både grus og asfalt, og på sne og is. Veldig god vogn, spør du meg. Vurder også litt hvordan regntrekk og fottrekk sitter på vogna med tanke på vind og regn, noen er svært store åpninger på, mens andre kan du få "tettere" åpning på.

Skrevet

Skjønner godt at du opplever oth som en dårlig vintervogn! Sportsdelen funker også heller dårlig, lite lun og ikke noe trekk for å ha utenpå dyna eller posen.

Emmaljunga er bra og kjempelun, anbefaler veldig!

Sjekk finn.no om du ikke vil kjøpe en helt ny vogn igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...