Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg skal lage de sammen med gutten min på 3 år.
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 marsiapanfigurer trenger du i hvertfall ikke komfyr for. har du steikeplate?
*Rutletutt* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Kjøp sånn ferdig-marsipan og trill ut kuler og diverse - smelt sjokolade og dypp dem i og ta på non-stop og kakesprinkel - kjempegodt og kjekt å lage:o)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Har dere oppskrifter? Det har seg sånn at grunnen til at vi ikke har stekeovn er at vi bygger hus og bor trangt nå så vi har ikke plass til stekeovn her, har bare vanlige kokeplater
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 risboller lager du med puffet ris, sjokolade og flott-fett som smeltes sammen i en kjele og legges i klaser i uffinsformer.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 26. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2007 nå husket jeg oppskriften på riskaker da du sa den, mamma har bestandig laget det til hver jul, hun lager det sikkert i år også, men tenkte at jeg kunne prøve her også i år, trenger da ikke være så mange heller.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Oppskrifter er det ikke noe problem og finne på nett, eks matprat.no, under kokeboken på dib og google selvsagt! Tror du da kan finne mange flotte oppskrifter, og brente mandler er jo kjempegodt til jul!
futte (tm) Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Peppermyntedrops! Det lages hvert år her. Blander melis, eggehvite og noen dråper peppermynteolje. Så deler vi det opp i flere klumper og blander i forskjellige konditorfarger. Da er det bare å flette, rulle, kna og klemme drops som vi tørker en måneds tid så de blir harde. Kjempegode er de og! Og så er det lov å spise deigen mens vi lager dropsene
Himmel og hav Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Siden du har kokeplater så kan du jo lage smultringer, rosettbakkels, fattigmann og andre kaker som skal stekes i smult. Hvis du har, eller kan låne, et krumkakejern så kan du lage krumkaker og strull. Det samme med gorojern. Du kan steke tjukklefse i tørr stekepanne. Kokosboller er også en mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå