Gå til innhold

Boblebad i uke 32?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det kan være skadelig å ta boblebad når man er i uke 32? Jeg føler meg ikke helt trygg på å gjøre det, men vil høre om andre har erfaringer om dette..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har utendørs boblebad selv og har brukt det under hele svangerskapet. Er snart i uke 35. En lege sa jeg ikke burde bruke det da jeg hadde hatt to spontanaborter tidligere, en gynekolog sa at jeg kunne bruke det. Jordmora sier jeg kan bruke det til vannet går eller hvis jeg får blødning.

Jeg kommer til å bruke det så lenge jeg kan. Jeg bruker ikke boblene, men bare det å sitte i karet er deilig. Har ikke vanlig badekar inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall ikke brukt boblebad på offentlige steder... For noen uker siden var vi på ferie og var et sted hvor det var badeland og masse bassenger og sånt, og der var det ulovlig for gravide i boblebadet pga bakterier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du boblebad hjemme så er det ikke noe problem å ta det. Bobler rett som det er jeg. Spurte jm for sikkerhets skyld og det var bare å boble. Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også tar boblebad, merker ikke noe ubehag ved det, og fått beskjed om at det ikke gjør noe for blindpassasjeren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bakteriene i offentlige boblebad det anbefales å holde seg unna, så hvis man har det hjemme så er ikke det noe problem.

Angående blodtrykk, så har jeg lest at man lett kan få lavere blodtrykk og lettere bli svimmel når man "bobler" som gravid, men det er jo noe man kjenner på selv. Jeg bader med måte i mitt eget boblebad - dvs føler jeg meg litt ubehagelig varm eller svimmel så går jeg opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bade så mye du vil , bare vannet ikke er for varmt. viss vannet er for varmt øker hjerterytmen din og barnet kan bli stresset av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte med lege tidligere i svangerskapet om det var ok å ta boblebad på badeland når jeg var gravid. Hun sa at så lenge en hadde et problemfritt svangerskap og var i god form, var det ikke noe i veien for å ta boblebad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...