Gå til innhold

I år blir det julekort!!

Anbefalte innlegg

Har aldri skrevet julekort før...men i år blir det skikkelig gjennomført!!

Har nesten 60 mennesker på julekort lista mi.

Har litt tid ekstra i år!

Lillegutt har blitt tvangsposert med nisselue..har vel ikke hatt helt stor suksess med den ennå...han river den av seg fortere enn jeg rekker å knipse..ikke akkurat blid heller..hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11006340-i-%C3%A5r-blir-det-julekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss blir det hjemmelagde julegaver i år. Jobber halvt, og har god tid! Har kjøpt inn gode, gammeldagse sylteglass, som skal fylles med hjemmelagde godter og toppes med rutete stoff og sløyfebånd. Også lager jeg etiketter med glassmaling som kan plukkes av når glassene skal brukes til noe annet. Hm... får se hvordan disse godtene blir nå da.. Noen som har noen gode oppskrifter kanskje?!

Jeg har en karamelloppskrift.

Mange år siden jeg lagde disse nå, så jeg vet ikke om jeg husker den lenger.

skvse ...

2 dl kremfløte

1 dl sukker

1/2 dl sirup

100 g smør/margarin

Blandingen skal kokes i en tykkbunnet kjele til innholdet består vannprøven. (Du kan se når dette nærmer seg ved at massen ikke flytter så lett sammen når du rører i den. Ha litt på en skje og hold skjeen under kaldt vann. Renner blandingen bort, er det for tidlig, blir den steinhard er du egentlig litt seint ute) Hell blandingen over i en langpanne med godt smurt matpapir eller bakepapir. Når karamellmassen kjølner, skal man kunne skjære karamellene opp med f.eks et pizzahjul.

Jeg pleide å pakke karamellene inn i bakepapir, ellers klistrer de seg sammen og blir umulige å spise.

Den eneste presangen jeg skal lage selv i år er til lillebroren min. Han skal få to T-skjorter med hjemmemalt motiv. Blir nok Tommy og Tigern, tror jeg. Den forrige Tommy og tigern T-skjorta jeg malte til ham, slet han på til den var helt gjennomsiktig. :) Jeg vil male Tintin på den andre fordi nevøen vår på to kaller ham Tinte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...