Gå til innhold

kvalme...


aia88

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.. jeg lurte på om noen har noen råd mot ekstrem kvalme... for jeg har liggi nå i en uke i senga å bare kaster opp.. måtte til legen og fikk kvalme stillende, men alikevel er kvalmen tilstedeværende... samboeren begynner å bli redd etter som at det eneste som blir nede er vann... å begynner å bli sliten sjøl... er stort sett bare oppe for å gå på do, ellers har jeg lite energi til noe... har prøvd å spise når jeg er kvalm, men det gjør det bare verre...

har noen et godt råd eller to?

hehe godt jeg vet hva kvalmen kommer av ellers hadde jeg trodd jeg lå for døden tihi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei aia88!

 

Uff da! Min samboer sa til meg at det er alltids noen som har det værre, men det er liten trøst når man ikke klarer å få i seg næring. Så har jeg ei venninne som hadde det slik gjennom hele svangerskapet, med kvalme og oppkast, hun kom med disse ordene: vi gjør det for en god sak :)

 

Likevel tror jeg du bør oppsøke lege en gang til.. Du må jo få i deg næring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er klart noen har det verre, men det er liten trøst når man ligger der med hue nedi bøtta stort sett hele tiden hehe...

begynner å bli litt støl i brystet etter allt oppkastet...

men er dette noe som jeg må gå med gjennomhele svangerskapet eller slipper det kanskje taket snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se om du får i deg no tørre kjeks. Ellers er det jo kjempebra at du får i deg væske. Gikk selv 2 1/1døgn uten noe næring når jeg var på Gran Canaria og da ble jeg innlagt på sykehus med drypp. Men så lenge du får i deg væske er det bra. Prøv gjerne med litt buljongsuppe, og prøv sakte på mer fast føde. Det de gjorde med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk... skal prøve... men det ligger hele tiden i bakhue om jeg skal spise noe at det der kommer til å gjøre vondt å få i retur hehe... så tygger all mat så det nesten ikke er noe igjen av det så jeg slipper å skrape opp halsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til legen igjen. Be henne sjekke ktoner i urinen din. Dersom det er mye blir du lagt inn for væskebehandling på sykehuset. Det er utrolig deilig å bare salpppe av noen dager og vite at du og baby får nok næring og vitaminer. Så kan du bli satt på riktig kvalmestillende på s.huset og dra hjem nesten like kvalm, men ikke så i underskudd på væske å næring. Så blir jobben din videre å slappe av hjemme og spise lite og fote. Da holder kvalmen seg i sjakk. Snakker av erfaring. Er nå ike 134 og er fremdles utrolig kvalm, men klarer å la vær å spy etter sykehusinnleggelsen. Dette er mitt andre svangeskap med like mye kvalme. Ikke gi deg, be om åbli innlagt. Lykke til fra en som vet hvordan du har det.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...