manonym Skrevet 25. november 2007 #1 Del Skrevet 25. november 2007 Han er helt håpløs lenge før de kommer igjennom. Lurer på om det er pga tennene at han har "soveproblemer"... Så og si hver eneste kveld/natt er han våken minst 2 ganger. Det er sjeldent det er mindre enn det, eller at han sover rundt. Har begynt å bli ganske lei dette her nå, og tenker litt på hvilke muligheter jeg har til å få han til å sove rundt ("skrikekur" er uaktuelt), for synst det er litt rart at det skal være pga tennene... Er ikke pga servicen han får heller, for han får ingen. Er bare inne og legger han ned, tar dyna på, og holder på han til han roer seg (stryker ikke) og står der til han har så og si sovnet...... Igår kveld var det ekstra fælt, ville ikke roe seg, måtte ta han opp +++. Viste seg idag at det var komt to tenner så vidt igjennom oppe (stakkars gutten min...). Og ikveld så har han ikke vert våken, eller var våken en gang, men roet seg selv. Så lurer på om det faktisk kan være tennene..... Noen andre som har vert bort i unger som blir voldsomt plaget av tennene??? Før de kommer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11004707-%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5-s%C3%A5-lei-jeg-er-av-disse-tennene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
konow Skrevet 26. november 2007 #2 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har begrenset erfaring, for snuppa har så langt bare fått 2 tenner. Men det var sannelig et strev dagene før og rundt at de brøt gjennom! Hun var småsutrete på dagen og nettene var bare rot, helst ville hun sove i senga mi, noe vi vanligvis aldri pleier å gjøre. Etterhvert ga vi henne en paracet før leggetid, og av og til på dagen også, da ble det mye roligere tider. Men det er jo en dårlig løsning hvis tilstanden varer lenge. Dentofix (eller hva det nå heter) fikk vi aldri helt til, og hadde ikke noen særlig glede av det. Gruer meg litt til de neste tennene kommer, det har nettopp begynt å stabilisere seg med nettene her i huset. Nå sover hun som regel hele natta, finner smokken selv og roer seg hvis hun våkner litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11004707-%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5-s%C3%A5-lei-jeg-er-av-disse-tennene/#findComment-11007036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
line-82 Skrevet 26. november 2007 #3 Del Skrevet 26. november 2007 Vi kjenner oss godt igjen, har hatt det sånn siden de første tannebissene kom da hun var ca fire mnd og frem til nå. Ganske slitsomt, man får ikke gjort all verden for å lindre det heller, det må bare få gå sin gang. Nå har snuppelupp åtte tenner, og ting begynner heldigvis å roe seg om kvelden og natten, og ofte sover hun nå fra syv om kvelden til seks neste morgen, men det har vært mange våkenetter hvor vi har vært inne hos henne åtte-ti ganger i løpet av natta, og det kan slite på hvem som helst! Håper det ordner seg for dere snart, ganske deilig å sove en hel natt innimellom:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11004707-%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5-s%C3%A5-lei-jeg-er-av-disse-tennene/#findComment-11011987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
manonym Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 28. november 2007 Bra å høre at det ikke bare er jeg som synst dette sliter=) Han har heldigvis hatt noen bra dager nå etter at tennene kom, har kunnet sove fra ca 20 til kl 8-9 på morningen!!! Helt fantastisk!!!! Men det kommer ann på hvor lenge freden varer. Han har 6 tenner nå, så det har gått i ett kan du si... Det heter forresten Dentinox;) Dentofis er vel sånn man bruker på gebiss, hehe. Har ikke hatt så stor virkning av det vi heller.. Har villet gitt Paracet, men han har vert sånn så lenge så jeg lurte på om han rett og slett var litt vanskelig, og kan nesten ikke gi Paracet hver dag heller... Men håper det holder seg rolig en stund nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11004707-%C3%A5%C3%A5%C3%A5%C3%A5-s%C3%A5-lei-jeg-er-av-disse-tennene/#findComment-11031570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå