LRMG Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Akk og ve. Etter at nyfødtperioden med konstant amming var over, hadde vi et par deilige uker der han sov fra ca 21-03, og deretter igjen med 2-3 timers mellomrom fram til morgene. Men nå har han begynt å våkne med 2-3 timers mellomrom hele natta igjen. Er rimelig sikker på at det er fordi han er sulten, for han bare spiser og sovner igjen med en gang. Så da lurer jeg på om han ikke får nok næring lenger? Han er en ganske stor gutt - har gått opp 4 kg på 3 mnd. Nå er han 2,3 mnd og veier ca 7,5 kg. Godt med dobbelthaker - HS spurte forundret "Er dette bare morsmelk" på 3mnd-kontrollen. Begynner å bli litt psyko av å bare sove 2t i strekk... noen som har noen gode råd? Han får mye kosepupp og jeg tilbyr ham alltid pupp når han virker sulten... vil liksom ikke tyne ham heller. Men da får han kanskje en bitteliten mage som må fylles hele tide? Noen råd for å få ham til å holde litt lenger? Har lyst til å fullamme i 6 mnd.
LRMG Skrevet 25. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. november 2007 Oj, skrev feil. Han er 3,5 mnd.
trollet66 Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Vanskelig å si helt hva du skal gjøre, men jeg ville nå prøvet å tyne ham litt for å konstatere om det er mat eller kos han vil ha...... Prøv å tilby tutt (hvis han tar det) i 20 -30 minutter før du eventuelt gir pupp, jeg har gjort det med tulla i når hun prøvde seg på noen tidlige morgener etter å ha sovet rundt lenge..... Det fungerer, skikkelig slitsomt å sitte ved siden av senga og stappe tutt i munnen. Hva jeg har kommet frem til er at hun ikke må få vokne å bli skikkelig sinna, da skal det mye mer til for å roe ned. Men begynner hun å vri og gny litt så er det inn med tutten, og hun får den servert til hun slutter å vri på seg og ser ut til å falle til ro igjen. Tulla mi er 4 mnd i morgen. Har sovet 22 - 05(06) ganske lenge , men nå i senere tid har hun sovet til både 7 og 8, hender hun kan vokne en gang på natta, men som sagt ingen servering da!
trollet66 Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 kan selvfølgelig hende at det er tenner på gang?? Kjøp dentinox på apoteket...
LRMG Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar! Gjeeeesp! I natt våknet han 00:30, 02:30, 04 og 07. Prøvde å gi ham smokk, men da blir han veldig misfornøyd og våkner helt. Ellers er han bare sånn halvvåken, søker veldig etter puppen og sitter som en igle så snart han treffer. Suger i full fart og sovner med en gang han er mett, så jeg tror ikke det er nærhet eller underholdning han vil ha. Han sover jo tett inntil meg uansett. Gjør tenner dem mer sultne? Hmmm - det går jo ikke så kort tid mellom ammingene om dagen, så det er noe rart her. Må prøve å øke magemålet hans på noe vis, og få ham til å få i seg det meste av det han trenger på dagtid, ikke om natten. Flere råd mottas gjerne!
Blue Lady Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 La ut akkurat samme innlegg i går. Har desverre ingen råd, kommer nok til å gi grøt om noen uker om dette ikke bedrer seg for vår del. Klarer ikke å fungere ordentlig med bare 2 timers sammenhengende søvn her natt.
trollet66 Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Tenner gjør dem ikke sultne i den forstand, men pupping lidrer plagene..... Hvis han ikke spiser så ofte på dag så kan det jo hende han har snudd døgnet litt!! Legg til hver 2. time på dag, vekk om nødvendig - orker du pumpe så pump noen ganger i løpet av dagen når du har litt ekstra, og gi i flaske på kveld, så han får et skikkelig måltid før han skal sove. Det er selvfølgelig litt vanskeligsere å få til et de skal sove hele netten når du samsover....
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 akkurat sånn er mi også nå. Hun er 4mnd og en uke. Ble litt smågal i natt når hun våknet omtrent hvert tiende minutt og en pupp bare kjøpte meg en time..Sukk...
Kerridwen-fødeklar Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Hei LRMG, Vi har det samme problemet som deg. Jenta er 4 mnd og 7,5kg og i to mnd sov hun seks syv timer i strekk. For tre uker siden begynte hun å våkne så mye om natten, hver annen-tredje time at vi begynte med et måltid grøt før legging i tillegg til pupp. Det hjalp kun marginalt for henne, men det kan jo være det hjelper for deg. Hun våkner fortsatt tre ganger i løpet av natten. Men jeg skjønner ikke helt vitsen med å vente med grøt hvis barnet er urolig og uharmonisk. Du kan jo teste det ut et par netter og se om det hjelper. Hvis det ikke gjør noen forskjell trenger du jo ikke fortsette med grøten!
2småihus!:) Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Dette hørtes kjent ut! jenta vår er straks 5 mnd og har holdt på sånn i noen uker nå! verst er det akkurat når hun er lagt, våkner etter ca 20 min, får da litt mer mat og sovner. Så kan hun våkne hver time en stund, og det er kun pupp som gjelder hver gang. Har prøvd å gi sutt og bysse henne i søvn, men ingen av delene funker. Hun bare våkner mer og blir verre og få til å sovne igjen. Jeg er ganske sikker på at det er smokk(kos) hun trenger når hun våkner, men smokken er desverre puppen min... Har desverre ingen gode råd å komme med, men jeg synes det virker som det er mange som er urolige i denne alderen? Kanskje er det mange som får behov for mer mat, og mange som har tenner på gang...ikke vet jeg, men jeg håper virkelig det går seg til igjen!! selv begynte vi med grøt for første gang i går, så gjenstår det å se om det er det som skal til...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 lurer på det samme jeg og,jenta mi har sover rundt lenge og er 3.5 mnd.hun er 8 kg!!! i helgen hadde vi barnevakt da fikk hun 180 ml mm på flaske om kvelden å da sov hun helt til 5 igjen fra kl 21....så i kveld skal jeg ta opp av frysen å se om hun gjør det samme igjen:)hun gråter aldri jenta mi hun bare åller og fekter men har funnet ut at når tytten bare kommer i retur er det mat hun vil ha.....
LRMG Skrevet 27. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2007 Har sett veldig mange innlegg med akkurat samme sak etter at jeg skrev dette. Tydelig at det er noe som skjer i den alderen. De begynner jo å bli større da, og det skal tydeligvis endel innsats til å mette en såpass stor kropp bare med mm. Mannen min la ham i går, og da fikk han i seg ca 50ml på sengekanten og sov i allefall til kl 01:30, så det var en times forbedring. Tror litt av problemet for meg er at jeg ammer liggende. Tror jeg han får i seg mindre fordi han nesten ikke våkner og kanskje sovner før han er helt toppet opp. Når jeg setter meg opp og ammer, så blir det litt mer bevegelse + at jeg raper ham. Tror han blir litt mer våken da, og får i seg mer mat. Synes i allefall det gikk nærmere 3 timer etter første amming i natt da jeg satt og ammet. Problemet er bare at da blir jeg mer våken så vinninga går kanskje opp i spinninga... Synes i allerall det er altfor tidlig å begynne med grøt når han ike er 3,5 mnd ennå. Får holde ut litt til - det er jo jobben min nå om dagen Lykke til til alle andre med sultne nattbabyer!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Ugh, skriver under på den LRMG, vi trenger alle litt lykke til innimellom:o) Her er sneipen 3 mnd og jeg kjenner meg så godt igjen. Her en kveld fikk han 220 ml mm kl 21 og kl 23.30 fikk han pupp igjen. Da holdt han helt til kl 05 (noe som egentlig ikke er så lenge syns jeg). Greide ikke å matche det matinntaket i går, og da ble det mating 01.30, 05, 08 og 09.30. Prøvde også tutten før jeg ga mat, men det holdt i etpar minutter. Han maser og "omfer" seg og holder meg våken. Rart hvordan det har snudd, siden han brukte å sove fra kl 23 til 07. Vel, får bare jobbe på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå