skipper Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning i sist svangerskap og utviklet også HELLP syndrom. Datteren min (nå 2.5 år) ble forløst med keisersnitt i uke 34 og var 1800g. Jeg er nå gravid igjen iuke 13. Har vært til en undersøkelse hos spesialist og ble henvist sykehuset for oppfølging der, men har først fått time i uke 17, da til ordinær ultralyd. Jeg er selvfølgelig redd for å få et tilsvarende svangerskap og er spesielt for at det kan skje enda tidligere denne gang. Er det noen som vet hvilken og hvor mye oppfølging man kan forvente å få i dette svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hei, kan desverre ikke svare deg, men lurer veldig på det samme selv. Hadde også alvorlig eeklamsi, og vil prøve bli gravid igjen når datteren min er 2-3 år. Fikk beskjed at jeg måtte vente 3-4 år men synes dette er for lenge. Snakk med legen og krev tett oppfølging. Det beste er kanskje å gå direkte gjennom sykehuset. Mener å huske at de fortalte meg at neste gang kunne jeg kontakte de direkte. Er nok forskjellig fra sted til sted. På sykehuset får du jo ctg, og de sjekker urin og bt. Man burde ha krav på tett oppfølging, og ikke minst samtaletimer med lege el jordmor. Man blir så utrolig redd i en slik situsjon. Ønsker deg hvertfall lykke til, og håper du får den oppfølgingen du føler behov for, og at du slipper forgiftning denne gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå