potet1 Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Hei! Hvor ofte ammer du? Da jeg skulle øke, ammet jeg hver 2-3 time i 2 dager og det var det som skulle til;o) Har gjort dette i 2 omganger siden fødsel.Forventer en ny øking nå snart, da gutten min snart er 6 mnd. Grøt er så smått introdusert, men han "elsker" puppen, hehe! Lykke til;o)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Mitt barn gikk ned i vekt og hadde lite melk rundt 4 mnd. alderen. Fikk litt feil råd og holdt på en tid med pumping mellom amming og ga litt tillegg...slet meg helt ut. Men så fikk jeg råd fra ammehjelpen... brukte ett døgn ca., hvor jeg ammet hver andre time, slappet av og gjorde ingen ting annet. Det funket for meg:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Ok, da får jeg amme litt oftere. Ammet dere annenhver time på natten også? Vil produksjonen holde seg oppe om man går tilbake til vanlig ammemønster? Da må jeg vekke datteren min da om jeg skal amme annenhver time, men det gjør kanskje ikke noe i et døgn eller to? Tusen takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Nei, jeg tror jeg ammet et par ganger på natten...hun sov vanligvis over. Når du har klart å øke produksjon etter noen døgn, vil dette holde seg når du går tilbake til vanlig ammenmønster. Da spiser jo babyen det du har og forteller puppen din at det er så mye babyen trenger...hvis du skjønner..litt sånn tilbud /etterspørsel prinsippet.
lindur Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 vørterøl hjelper faktisk, evt 1 flaske per dag. har hørt om mange det funker til=)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Er det ikke maltekstraktet i vørterølet som gjør at produksjonen øker da...? Ta heller maltekstrakt istedenfor vørterøl, om du ikke liker vørterøl da vel og merke...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Tusen takk for mange gode tips alle sammen! Skal prøve å amme hver 2.-3. time i noen dager fremover for å se om det funker! Om ikke det funker, så får jeg prøve vørterøl/maltekstrakt om ikke det funker, så blir det grøt på vesla... God natt jenter! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå