Gå til innhold

Tidlig overgangsalder - likevel mulig å bli mamma?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du ikke har noen som helst mulighet for og produsere egne egg, så vil jeg anbefale deg eggdonasjon. Dette er det jeg holder på med.

Vi har fått donert egg anonymt, og befruktet de med sambos sæd.

Om du har mer du lurer på, så spør gjerne, så skal jeg svare deg:o)

Jeg er i Finland. I Danmark er jeg blitt fortalt det er en uendelighet av ventetid, og at det kun er overskuddsegg fra folk som har lykkes med IVF som blir donert. Mulig det er en lovendring på trappen, men de vil uansett prioritere danske kvinner først, om jeg har forstått det rett.

I Finland skal det være mulighet for at en enslig kvinne kan få både egg og sæd, men det skal sies, det er dyrt..

Er mye billigere i Russland. Der kan man få embryoadopsjon, og dette er billigere enn vanlig eggdonasjon hvor man bruker mannens sæd for og befrukte egget.

Du verden.... Her er det muligheter!

Hva synes du, skal jeg fortelle vedkommende om disse mulighetene? Hun har en ganske avslappet holdning til overgangsalderen og ingen mann.

Det er kanskje grenser for hva man skal blande seg opp i?

Uansett, tusen takk for svarene! Og lykke til med rugingen!

Takk skal du ha!

Mulighetene er der i massevis:O))

Det skader jo ikke og nevne det om du vet at hun har lyst på barn, men ikke tror det finnes en sjanse i havet...

Noen velger og gå barnløse, og da synes jeg kanskje det blir litt feil og komme med noe sånt som dette. Det hele koker vel ut i hvor godt du kjenner vedkommende.

Inne på onskebarn.no er det et eget forum for oss som holder på med eggdonasjon, og om hun tenker på og ta et sånt valg, og har mange spørsmål eller bare ønsker og prate med noen som er i samme situasjon så tips henne gjerne om oss:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...