Gå til innhold

Bruker dere støttestrømper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med det nå.. veldig godt å ha på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det i perioder når jeg føler at jeg er hoven i beina. Jeg synes ikke at de er så behagelig på, men det gjør veldig godt for hevelsen da.

Skrevet

eg og..jobber i butikk så det tror eg er smart! bare sitting og ståing/gåing! men dei er ubehagelig stramme men det er vell ein vanesak tenker eg??? får merker av dei og greier men skal vist vera rett str...men andre som har så stramme? e jo det som er tingen da MEN...

Skrevet

Ja, jeg får også veldig merker etter strømpene. Skikkelig riller nedover leggen.. skulle nesten tro at det ikke var bra, men er vel sånn de skal funke :)

Skrevet

Ja, fra låret og ned på høyre bein. Første dagen jeg prøver de, ikke spesielt behagelig. Brukte først støttestrømper til kneet i en uke, men da fikk jeg åreknuter lengre oppe. Legen nevnte allerede operasjon, så er rimelig klar da, må bare vente litt først...

Skrevet

Så man kan få støttestrømper for hele benet også.. er ikke helt inn i det her jeg :) Men åssen åreknuter får du? Sånn at du ser blodårene i huden eller at blodårene stikker ut av huden?

Skrevet

Har begge deler, heldige meg :) Mest blodårer i huden fra kneet og ned til ankelen, og et par store blodårer som stikker ut av huden på låret.

Prøvde å få tak i de lange støttestrømpene på apoteket (utsolgt), men måtte til spesialbutikk, kosta 880 kr :(

Hvordan åreknuter har du`?

Skrevet

Kosta de så mye?? Uff... Akkurat som ikke vi har nok utgifter om dagen :( Jeg har bare sånne som er i huden, men har masse på begge lårene. Men har hatt det lenge før jeg ble gravid. Hva gjør man under operasjonen?

Skrevet

Ja, sukk de kosta mye. Kjøpte for ikke så lenge siden to par av de knestrømpene til nesten 200 kr. Pluss at det kan være jeg må investere i et par til med lårstrømper. Vet ikke så mye om operasjon, om hvordan de gjør det. Men har hørt de tar et litt snitt, og forminsker de på en måte. Tenkte jeg skulle spørre den eldre garde i familien den nærmeste tiden om akkurat dette.

Skrevet

Skal vel ikke se bort i fra at jeg må skaffe meg noen lårstrømper også.. Er ikke veldig pent med masse åreknuter, og får sikkert flere gjennom svangerskapet. Man skal jammen meg ofre en del for den nye verdens borgeren :o) Hehe... Men tviler ikke et sekund på at det er verdt det!!

Skrevet

Jeg bruker støttestrømper. Sånne opp til knea. Slite rverken med årknuter eller hovene ben, men jeg har mange små synlige blodårer, desuten er det masse åreknuter i familien, så jeg tenkte jeg skulle prøve å forebygge litt..

Svigerfaren min er opperert pga åreknuter. Da laga døm flere små snitt oppi låret (han hadde åreknutene på leggene vis jeg husker riktig), så TROR jeg døm "dro ut" årene vis jeg har forstått det riktig... Ta dette med en klype salt, men vis jeg husker riktig var det sånn døm gjorde. Han hadde i allefall flere små-sår..

Skrevet

ikke sett poenget, ikke sliter jeg med trette ben, åreknuter eller vann i kroppen. så inntil videre lar vi det gå som vanlig....

Skrevet

Hei. Når bør en begynne med støttestømper? Kjenner heller ikke noe spesielt med bena enda. Er i uke 25, men vil jo helst slippe åreknuter:)

Skrevet

når man er fylt 25 år og ikke minst er gravid,står og/eller går mye så burde vistnokk støttestrømper vera ein del av kledningen nesten til dagli:( heilt sant har snakke med lege og alt....det er så vanli og få det og man forebygger det nesten heilt vist man bruker det!

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor å begynne med når jeg var i uke 20.. Nå blir jeg stadig tyngre utover i svangerskapet og beina blir mer hovne og slitne og utsatt for åreknuter.

Når man først blir vant til de, går det veldig greit :)

Skrevet

Heisann ;o)

jeg har operert begge bena for åreknuter.. ( er veldig arvelig belastet) Det de gjør er at de skjærer et lite snitt oppe og nede på f.eks leggen og drar åren ut. Da finner blodet en ny vei. Blodåren ser forresten ut som spagetti he he.. har fått dem på glass for jeg er så fryktelig nysgjerrig på hvordan sånt ser ut...;o) da jeg ble operert fikk jeg bare lokalbedøvelse og var våken hele tiden men fikk ikke lov til å se bak forhenget da de holdt på å fjerne dem..

Støttestrømper er kjempelurt, men litt ubehagelige å ha på seg synes jeg.. Har hatt støttestrømper til kneet men da synes jeg de strammer så der strømpen slutter så jeg er redd jeg skal få enda flere lenger opp på låret... Har også kjøpt en hel strømpebukse på apoteket som kostet 597,- for noen år siden. Den er veldig bra men veldig vanskelig å få på seg da den skal være så trang... de har også strømpebukser for gravide...

Jeg fikk operert åreknuter når jeg var i 20 årene engang... husker ikke helt når, mulig rundt 28 år tror jeg... nå er jeg 35 og det har kommet mange flere igjen.. men har fått 2 barn på 3 og 1 år og er nå gravid i uke 28 med nr 3.... Fikk beskjed da jeg opererte at jeg kom til å få de tilbake hvis jeg fikk barn... så da håper jeg på å bli operert når jeg har født sistemann... er jo ikke direkte lekkert å gå rundt sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...