Gå til innhold

ICSI pga testikkel kreft

Anbefalte innlegg

Mannen min har hatt testikkel kreft to ganger og måttet fjerne begge testikler pga av dette. Er det andre her i samme situasjon? Er litt redd for at sæden ikke skal la seg fryse opp, dvs at alle er "døde". Noen her som har hørt at dette har skjedd for andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001690-icsi-pga-testikkel-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sambo har hatt testikkelkreft og har blitt steril etter operasjon og cellegift. Jeg ble gravid på 2. forsøk og jeg mener de sa at de hadde brukt 3 strå på de to forsøkene. De kaller vist en beholder med sæd for strå. Første gang hadde jeg bare 5 egg, så da var det ikke nødvendig å tine opp mer enn et strå.

Jeg var også bekymret for at vi ikke skulle ha nok sæd, men legene på sykehuset mente at vi hadde nok til 12-15 forsøk. Sæden blir grundig sjekket når sambo leverte og han måtte levere to ganger for å ha god nok kvalitet på det som ble frosset ned. Regner med sykehuset har sjekket det grundig hos dere også og hvis det hadde vært for dårlig hadde han blitt bedt om å levere flere ganger.

Sykeuset nevnte også at det var mulig å gå inn i bi-testikler og prøve å ta ut sæd hvis vi ikke hadde nok nedfrosset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...