Kristin & Lars Skrevet 25. november 2007 #1 Del Skrevet 25. november 2007 hei hei :-) jeg lurer på om det er normalt å ha mye hjertebank så tidlig i svangerskapet ? går jeg på do,banker hjerte sinnsykt :-( veldig slitsomt.. hatt sinnsyk hode pine hverdag i 3 uker nå,tror jeg blir gal,er dette normalt eller er det flere som har det slik?? jeg merker også at jeg blir fort sliten og må hive etter pusten på en måte... syns alt dette er så rart :: hadde jeg vært lengre på vei å magen større osv så kunne jeg ha skjønt det,men begynner på min uke 17 på mandag så syns det er så rart.. hadde jo ikke slike problemer med de 2 andre barna mine... har ikke orket å vært på nett på mange uker på hodepinen min...blodtrykket mitt er 137/68 så det er jo ikke noe unormalt der.... er det flere som er rundt uke 17 som har slike problemer med pust hodepine etc.skikkelig tung å puste... litt engstelig pga man skal jo lissom være i in perriode ting beynner å bli bedre men jeg blir liksom værre :sukk_ klem :-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kate78 Skrevet 25. november 2007 #2 Del Skrevet 25. november 2007 Kanskje mangler du jern og/eller er blodfattig? Ellers så kreves det jo ekstra av kroppen å være gravid. Jeg har ofte hjertebank, men blir ikke tungpustet, men blir jo fort sliten da......Hodepine er det mange som har i hele svangerskapet. Men er du skikkelig bekymra så ta heller en ekstra tlf så vurderer lege eller jordmor om det er ok eller ikke. Ikke greit å gå og bekymre seg heller da. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11002345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linaria Skrevet 26. november 2007 #3 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har også fått litt kraftigere (ikke raskere, men kraftigere) og uregelmessig puls etter at jeg ble gravid. Faktisk kan den bli så kraftig at jeg våkner av det. Det er visst ikke helt uvanlig, men du bør sjekke det opp likevel. Under graviditeten vokser hjertet litt (og vi lager mer blod) for å kunne transportere oksygen og næringsstoffer nok til to. Da kan det bli litt "kluss". Det kan forsvinne igjen fikk jeg vite. Å bli tungpusta er heller ikke uvanlig (du puster for to vet du). Hodepinen derimot er ikke bra... Du kan ta paracet for å døyve det værste, men snakk med legen før du evt. begynner å bruke det regelmessig. Og for å utelukke at hodepinen er noe "skummelt". Bestill en time hos fastlegen og be om en EKG, det fikk jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11005264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin & Lars Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 26. november 2007 hei igjen takk får at dere ville svare meg:) først til kate78,tror ikke jeg har lav blodprosent,var på kontroll forrige mandag å da lå blodprosenten på 11,3. litt ned har den gått siden jeg bruker å ligge rundt 13 ellers,men legen sa alt var oki.. til linaria, ja tror kanskje keg må ringe legen snart får dette er ikke godt,nevnte hodepinen min forrige mandag å da sa legen at jeg skulle ringe om 2 uker hvis det ikke ble bedre,noe det ikke har blitt:-(( jeg har tatt litt paracett innimellom,men prøvd å unngå å ta hverdag,for vet jo at det ikke er bra å ta mye slik når man er gravid...tenkte kanskje jeg også skulle bestille time å få sjekket synet mitt,aldri brukt briller etc før,men en plass må man vel begynne å finne ut av ting hehe:) jeg vet at litt hjertebank er normalt innimellom,men jeg har det konstant... etter jeg har hengt opp en klesvask er jeg helt skutt,hjerte dunker så hardt at det virker som om det kommer ut hehe... dere skjønner sikkert hva jeg mener .) jeg håper bare det ikke er farlig ,sukk.. begynner jo å tenke på andre farlige sykdommer pga disse plagene,eks svulst,hjerteinfarkt etc hehe.. huff blir sliten å gå slik å være bekymret også huff.. jeg får vel ringe legen en dag å høre om jeg kan få komme en tur....går hele dagen å brekker meg i tilegg,spyr ikke men brekke meg sukk... mye syting her nå,men bare bekyret får det er noe alvorlig.. håper alt er normalt jeg klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11005451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegulle<3 Skrevet 26. november 2007 #5 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har også mye hodepine, men det er ihvertfall helt normalt. Leste en plass at det var på grunn av den økte blodmengden eller noe lignende. Men hør med legen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11007417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #6 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har også vært veldig plaget med intens hodepine. Legen min mener det er hormonelt. Har vært sykemeldt nå i 3 uker. Skal endelig få begynne å jobbe igjen 50 %, så i morgen skal jeg på jobb. Jippi, gleder meg Håper bare hodet oppfører seg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11010635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin & Lars Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 27. november 2007 hei igjen da har jeg vært hos legen pga hodepinen min osv.. ble sykmeldt ut denne uken får å se om det kune være stress hodepine...tok masse blodprøver også får sikkerhets skyld... legen sa som dere over meg at det ikke er unormalt å få hodepine i svangerskapet,hadde vært værre hadde det vært på slutten... men fikk også beskjed om at jeg ikke fikk ta mere paracet denne uken,sukk... så det blir tøft når man våkner med hodepine å legger seg med hodepine:-( rart at det kan være stress hodepine når jeg ikke har stiv nakke eller skuldre men men må jo bare høre på legen:) skal ringe legen på fredag hvis ikke hodepinen gir seg.... det med tungpusthet osv fant han ikke ut av...eneste jeg gjorde var å blåse i et rør... men han sa ingenting om resultatet. han lyttet på hjerte mitt men fant ikke noe galt der... var ikke snakk om å få ekg som du over her skrev.. var bare tull sa legen min,så fikk ikke det...så nå får jeg bare se hvordan denne uken blir uten jobb.... men er det noen her som har noen gode råd mot hodepine når man ikke får ta mere paracet???? noe annet som kan hjelpe?)) tar gjerne i mot masse gode råd:-)) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11018481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Oktober-mamma** Skrevet 27. november 2007 #8 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har samme bekymringene som deg, er tungpustet, har hatt hode pine i tre uker, hjertebank, hurtig puls osv.. Ble lyttet på å thats it, hørtes bra ut sa han.. litt hurtig puls, men det har jeg visst alltid hatt.. hodepinen min var et virus som gikk for tiden sa han, til og med han hadde det, så det kan kanskje være det også? Tror kanskje alle disse plagene kan være ganske "normale" i svangerskapet, men de er ytterst ubehagelige.. Jeg har heller ingen hjerteproblemer i slekten, så det var vell kanskje også derfor han tok den beslutningen at det var ingenting. Of, nei det er ikke greit med sånne plager som også kan være symtomer på alvorlige sykdommer.. Ekkelt å bekymre seg så mye.. Man skal egentlig kose seg og glede seg over svangerskapet og alle forandringene underveis, men vanskelig når man er bekymret.. Prøv å gå en tur på 45 minutter hver dag, godt for både helsen fysisk og psykisk.. Eneste rådet jeg kan gi:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11018918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linaria Skrevet 27. november 2007 #9 Del Skrevet 27. november 2007 Kristin: Vil anbefale deg å snakke med en annen lege. Ring legevakten og spør f.eks. Noen leger har en sånn holdning at "medisiner skal man ikke ta under graviditeten", uten at det virker som om de har sjekket opp om alle medisinene faktisk er farlige. Jeg er ekstremt plaget med migrene, og har i løpet av 17 ukers graviditet vært hos hele 5 ulike leger. Ingen av dem har sagt noe annet enn at jeg kan ta paracet (så lenge jeg ikke overskrider anbefalt dose). Har faktisk fått 300 tabletter på recept- og den recepten fikk jeg av han legen som var mest skeptisk til at jeg skulle bruke tabletter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11019359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linaria Skrevet 27. november 2007 #10 Del Skrevet 27. november 2007 Kan nevne at han jeg fikk recepten av var han jeg var hos sist. Da jeg kom dit med migrene og hørte jeg tok paracett, var hans umiddelbare reaksjon "det må du ikke finne på." Det var bare hans uvitenhet og fordommer som gjorde at han hadde denne reaksjonen, for da jeg rolig svarte "det var rart, for jeg har vært hos 4 leger tidligere som sier det er greit", slo han det opp, og mumlet "jaja, paracett er hvis ikke så galt da"-(likte åpenbart ikke helt at pasienten visste bedre enn ham selv) og gav meg altså en recept på 300 (herregud, kommer aldri til på få brukt de opp). Men altså, er ikke lege, bare plaget med smerter og en ivrig pasient- så snakk med en annen lege. Gjerne to også. Og ikke minst, spør farmasøytene på apoteket. De kan MYE mer om medisiner enn leger. (De har tross alt 5 års utdanning bare i medisiner- på samme tid skal en allmennpraktiker lære om medisiner, sykdommer, psykiatri, og hvordan hele kroppen funker.) Og slå opp i felleskatalogen og les selv. felleskatalogen.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11019437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #11 Del Skrevet 28. november 2007 Du kan trygt ta paracet i terapeutiske doser! Du skal ha greid å putta i deg mye paracet tidlig i uka for at legen kan si at du ikke skal ta mer denne uka, bare tull... Men du bør selvsagt ikke overstige anbefalt dosering, og selvsagt ikke ta det hvis du ikke må. Dette sier legen min, og alle andre leger jeg har pratet med (jobber som sykepleier på gyn.avd så er omgitt av gynekologer...) Ellers så lønner det seg å drikke masse vann og slappe av. Gå turer. Jeg har selv ekstremt hodepine nå, men mest sannsynlig hormonelt. På meg virker desverre ikke paracet noe særlig så jeg må bare legge meg ned og lide meg gjennom det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-11027138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin & Lars Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 3. desember 2007 hei igjen:) først til linaria. jeg får ikke til å bytte lege eller dra på lege vakta pga redd får å bli kalt hypokonder osv:) ble sykmeldt denne uken også pga hodepine osv,,, til anonym , jeg tok ca 6 paracet i uken tok kun de dagene som var jævlige, men nå prøver jeg uten å har hodepine hverdag men ikke værre å bra er jo det:) det med at jeg har hjertebank har jeg begynt å lure på om jeg har begynt å få litt fødsel angst??? jeg er veldig bekymret heletiden pga hatt så mange plager dette svangerskapet så langt,uvant siden jeg var frisk som en frisk med de 2 andre barna mine:) lest om andre her inne å føler jeg har det litt som dem å de skriver jo at de sliter med fødsel angst eller kun vanlig angst hmmmmmmmmmmm vet da søren jeg... men hadde jo ikke vært rart i tilfelle får begge mine fødsler var traumatiske, førstemann levde ikke når han ble født pga sykhus tabbe,skulle hatt akutt keisesnitt men han ble tatt med sugekopp å det gjorde at alt gikk nesten helt galt,men de fikk liv i han å han er frisk i dag:-) med nr 2 gikk fødselen super duper alt etter boka,men 3 timer etter fødselen ble jeg plutselig drit dårlig med så streke smerter i magen at jeg trodde jeg skulle dø.det viste å være en stor indre blødning,feilen kom pga de hadde ikke sydd alt innvendig så jeg blødde innvendig så det ble blodkaker som kom ut.. jeg ble lagt i full narkose å opperert i full hast. dette var 3 timer etter fødselen, måtrte ha 1 liter blod overføring, jeg fikk ingen oppfølging senere når jeg kom hjem,jeg bare la lokk på det hvis dere skjønner... men nå lurer jeg faktisk på at pga disse to fødslene ,har gjort at jeg nå i en sårbar perriode har gjort at jeg mulig har fått angst får å føde??? jeg gruer meg jo til å føde men det er lissom normalt,de flest gjør det. så vet da søren jeg om hjertebanken kan komme av sykiske plager/tanker .lissom ikke vært plaget med slike ting før.... noen som har slitt litt sykisk her inne i mai klubben som kanskje kan forklare meg hvordan det arter seg?? blir letter får meg også å finne ut av ting:-))) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-136202052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 3. desember 2007 #13 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei! jeg har ikke akkurat slitt psykisk med fødselsangst eller noen av de traumene du har vært utsatt for, stakkar, men kjenner meg veldig godt igjen i symtomene dine. Jeg har faktisk vært på sjekk på sykehuset i dag p.g.a hjertebank, STERK, daglig hodepine, kvalme -konstant, både i form av brekninger og oppkast. De tok en masse prøver og ville at fastlegen min skulle sjekke ut om det hadde noe med stoffskifte mitt å gjøre, for de mente alle symtomene kunne henge sammen med hormoner. Jeg fikk også UL, for jeg hadde fryktelig angst for at det skulle være noe galt med babyen. Tror endel av denne kortpustheten og hjertebanken kan ha kommet som følge av dette, for det har sneket seg inn de siste ukene. De andre symtomene har jeg hatt nesten siden jeg ble befruktet?! Legen der mente også at man fort kan komme inn i en ond sirkel -dårlig med mat, dårlig, med søvn, hodepine -alt følger hverandre liksom. Fikk kvalmestillende stikkpiller og har prøvd en nesespray som skulle hjelpe mot migrenene, men den hjalp ikke, så jeg har bare prøvd å "leve med" plagene og takker himmel og jord for at det er en belønning i mai :-) Lykke til og god bedring! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11001016-hufflitt-bekymret-er-dette-normalt-n%C3%A5r-man-begynner-i-sin-17-uke/#findComment-136206652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå