Gjest Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 nå er det 3 uker siden fødselen.. magen er så og si helt borte, men det er enda en liten "bilring" igjen nederst på magen, også er den så løs!! jeg kan ikke vente til å komme ordentlig i form igjen og til klærne sitter som de skal, men jeg har lagt litt på meg på hoftene under svangerskapet og med den løse magen kan jeg ikke brule bukser med lavt liv lenger, desverre er det flest sånne jeg hadde fra før:( hva gjør dere for å få magen fin igjen? kan jo ikke dra på sats nå akkurat, lillegutt klarer seg ikke lenge uten mamman sin! -og mamman klarer seg ikke lenge uten han heller.. hva trener dere i hjemmet? noen som har noen gode tips?
Rinamor Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg tror du må akseptere at magen er slik en god stund til, desverre. Tre uker etter fødsel og mesteparten er borte, må si du er heldig jeg! Det tar mye lenger tid for de fleste tror jeg. Det sies at det ihvetfall tar 9 mndr til kroppen er som før. Jeg har trent pilates med gymball hjemme. Kjempebra! Bestilte dvd med Lucy Knight + gymball på bokklubben for 300,-. Masse bra magetrening og blir supersmidig i resten av kroppen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 seriøst???? det er 3 uker siden fødsel woman
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 3 uker er ingenting... du har jo akkurat født! Det tar faktisk ganske lang tid før kroppen blir seg selv igjen. Du er kjempeheldig som har kommet så langt på så kort tid! Jeg har en sønn på 1,5 år, og har veldig komplekser for magen.... Ikke noe fett. Men den står utover, og er full av strekkmerker og ekstra hud. Så du må nok bare godta at en graviditet setter sine spor. Jeg begynte å trene veldig forsiktig. Tror ikke situps er helt bra for bekkenet i begynnelsen. Så jeg gjorde noen yogaøvelser for barselkvinner, og fulgte ellers øvelsene som var foreslått i heftene jeg fikk med fra jordmor og sykehuset. Du kan jo gå lange trilleturer. Og etterhvert ta en joggetur på kvelden mens pappa passer ungen. Styrkeøvelser kan du gjøre innimellom mens du passer barnet ditt. For min del raste fettet av mens jeg ammet. Prøv å ikke stress så mye med kroppen din, og nyt heller tiden sammen med den lille : )
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 takk for svar:) og til deg anonym 00.24, forventer jo ikke at magen skal være flott 3 uker etter fødsel, men det er vel greit å begynne å trene for det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå