Gå til innhold

En pupp full av melk, den andre nesten helt tom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike årsaker har jeg ammet sønnen min på fire mnd mest med den ene puppen, og nå har jeg knapt nok melk i den han har spist sjelden av. Vil gjerne få opp igjen produksjonen i puppen, og prøver å pumpe den men det kommer nesten ingenting. Hva skal jeg gjøre? Fortsette å pumpe, og evt hvor ofte? Prøver å legge han til, men han blir bare irritert fordi det knapt kommer noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg til på den full først(eventuelt sett i gang utdrivingen før du legger til), når melka renner kan du bytte over.

Pumpe den lille puppen hver 2 time hele dagen og hver 3. time på natt, nattamming/pumpnig ha gunstig effekt på produkasjonen. Når deu etter noen deger merker at det er litt mer i den lille puppen, legger du han alltid til denne først, la han tømme den godt, før du tilbyr neste.

Legg på varme omslag før pumping, eventuelt begynn pumpingen gutten ved den andre puppen om du får det til, det er svært effektivt....Da får du ¨gratis¨utdrivingsrefleks....

Skrevet

Nå i starten når det nesten ikke kommer noe fra den lille puppen, hvor lenge skal jeg pumpe? Hjelper det å pumpe selv om det ikke kommer noe?

Tusen takk for råd, skal prøve å pumpe den mens han spiser etterpå.

Skrevet

¨tørrpumping¨ kan lønne seg ja. Når du pumper og puppen ikke avgir noenting, forteller dette kroppen at her må det visst produseres mer!!! effektiv suging/pumping i 10 minutter er bra, da øker du, pass på å ikke holde på for lenge av gangen, maks 15 min. bedre med mange ganger i 10 minutter enn få ganger i 30 minutter, det er hyppigheten som øker produksjonen.

Den beste til å stimulere er i midlertid baby. Så så snart du føler det er ¨litt¨der, bør han få suge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...