Gå til innhold

Noen med erfaringer fra A-hus?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har termin 4. juni og fikk akkurat beskjed om at jeg ikke får fødeplass på Ullevål. Søknaden er videresendt til A-hus så det blir vel der.

Fødte min første på Ullevål og var kjempeførnøyd med det. Hotellet er helt genialt. På A-hus må man vel dele rom med andre og være uten mannen. Synes det er helt fryktelig og gruer meg veldig. Har også hørt en del negativt om A-hus.

Noen med erfaringer derfra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10999361-noen-med-erfaringer-fra-a-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

venter min første, så jeg har ikke noen erfaringer. Men sambo ønsker absolutt ikke å føde på a-hus da en legefeil der tok livet av hans nevø.. det var riktig nok ikke på barsel og de legene som er der, men på barneavdelingen. Nå skal ikke vi til legen før neste tirsdag, så jeg føler vi er litt sent ute med å søke på ullevaal. virker som om det er helt fullt der...legen mente vi ikke trengte noen kontroll før jeg var 12 uker på vei, men det virker sent om en skal ha sjans på å få fødeplass der en selv ønsker.

Men, jeg tror ikke det er noe mer negativt på a-hus enn på andre sykehus. Har 3 venninner som fødte der i år og alle 3 fullroser barselavelingen det og skal absolutt tilbake neste gang de skal ha en til..

Jeg har født på Ahus og er veldig fornøyd med alt der. Jeg følte meg trygg hele tiden, og ble tatt godt vare på av alle jeg møtte der, både i forkant (ekstra oppfølging pga fare for komplikasjoner) og underveis. De var supra alle som jobbet der!!

jeg skal også føde på ahus, termin 5.juni. Har også hørt endel forskjellig, men er jo veldig mange som føder der så er jo rart om det skal være bare positivt da? jeg vurderte å søke til rikshospitalet, men hvis de som bor i oslo ikke får plass der får vel ikke jeg det heller, bor i lillestrøm.Kjenner ei som jobber der, hun sa det kom veldig an på hvilken jordmor man fikk... ikke særlig betryggende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...