Gå til innhold

Dere som skal si det på juleaften, hvordan?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å være 10-11 uker på vei på juleaften, og siden en såpass stor del av familien kommer til å være til stede, skal vi si det da.

Men hvordan skal jeg si det? Antar at jeg må si det FØR middagen, for siden jeg ikke kommer til å drikke vin, kommer de til å skjønne det av seg selv.

 

Hvordan skal dere si det? Kommer jo sannynligvis ikke til å ha noe UL-bilde å gi bort ennå... Og mamma strikker ikke, så jeg kan ikke gi henne i oppdrag å lage babyklær, f.eks.

Tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! :)

 

Kanskje du kan gi besteforeldre noe med teksten: "verdens beste bestemor" ? Eller ta med en bleiepakkeog del ut bleier til alle bleieskiftarbeiderne? :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi sier det når vi skal åpne gavene, de 2 siste gavene er en kopp til farmor og en til farfar. Geder meg ekstra mye til julafte i år, det er heldigvis kun 29 dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som skal gi bort verdens beste julegave men ikke har UL-bilde, kan man kanskje bruke "uke for uke" bildene på f.eks. babyverden.no og tegne av hvordan "pitteliten"ser ut akkurat på julaften? Og så lage et fint kort ut av det hvor man skriver noe hyggelig? "Leveringsklar juli 2008" osv. Man kan jo lage en spennende eske å legge kortet oppi, med masse rosa og lyseblått konfetti, eller man kan klippe ut masse hjerter i samme farger som man legger kortet oppå.

Vi holder på å lage album fra året som er gått, (sånn som du lager selv på data, sender inn til f.eks fotoknudsen, og så kommer det fiks ferdig i posten) og det skal vi gi til de kommende besteforeldre, der kommer vi til å legge til UL-bildet vi tok i forrige uke. Man ser knapt Pitteliten på det, men alle skjønner hva et UL-bilde betyr regner vi med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer også til å fortelle det på julaften før middagen. Har kjøpt inn krus hvor det står "Verdens snilleste bestemor"/bestefar/tante/onkel osv. Sier at vi har en liten gave de kan åpne på forhånd ;)

 

Skal på UL når jeg er ca 8 uker på vei, så mulig vi har med bilde derifra så de får se, men krusene er liksom måten vi skal fortelle nyheten på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e det bare å sette fantasien løs :) Du sier at du skal si det til middagen siden du ikke blir å drikke vin.. Hva med å kjøpe alkaholfri vin og sette dette i en annen vinflaske..ei flaske som det har vært vanlig vin i. :) Da går det ant å vente til dere åpner gavene. Kanskje kjøpe kopper som står bestemor og bestefar på, eller noe annet lurerier som har med barn å gjøre.. Ei smekke, kanskje en smokk og gi det til de i familien.. Og se om de skjønner hintet.

 

Jeg synes det er artig å være så hemmelighets full som mulig og se hvordan reaksjonene blir :) Kanskje det blir mye fliring og slikt, kanskje det også blir en del sjokk.. mye kan skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har kjøpt babysokker ( minste størrelse ) og skal pakke det inn! legger en liten pen lapp til - hei opa eller noe liknende! det blir kjempemorro! det blir både sjokkerte og glade folk tror jeg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fortalte mine foreldre så var jeg så heldig at jeg fant slike sjokolader med tekster.. Gratulerer du skal bli mormor /bestefar (som han vil hete.. he he)

 

så da vi kom frem så da jeg at jeg hadde med noe sjokolade til dem som de bare måtte smake på..

 

Det fulgte da med konvolutter til de sjokoladene da.. Og jeg hadde da ikke limt igjen konvolutten.

 

De tok frem sjokoladen begge samtidig.. Og begge ble veldig stille.. hihi.. Tror nok de leste den teksten flere ganger.. Og begge to fikk tårer i øynene og gratulerte. De har enda det papiret til den sjokoladen som minne.. Og min sønn er no 3,5 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å gå ut med det med en gang denne gangen,siden de nok ville ha skjønt det julekvelden uansett,siden jeg ikke tar meg en juleøl til middagen.Derfor sa vi det med en gang,for vi ønsker ikke at julekvelden skal være preget av vår graviditet,men det er jo opp til hver enkelt,hva som er riktig for enn.

 

Du kan jo gi en gave til de kommende besteforeldre,før de setter seg til bords,der det står noe slik som,verdens beste bestemor/bestefar. Si at i år har du en liten presang som du ønsker å gi før middagen. Så kommer du nok til å få noen reaksjoner ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er trådstarter. Hadde jo tenkt å vente til julaften ja, men klarte ikke å vente! Så en kveld i denne uka da vi spiste middag hos mamma & pappa, ga jeg dem et innrammet dikt som jeg hadde laget selv.

De ble så utrolig glade!!!! Gråt begge to, og innen et kvarter visste hele slekten det, selv om det nesten var midnatt.

Så et lite dikt var slettes ikke så dumt... Pluss at det var formet som en liten gåte, så de skjønte det ikke helt først. Ansiktet til pappa da det omsider gikk opp for ham, kommer til å sitte igjen hos meg LENGE!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap overleverte jeg nyheten til pappa på hans 70årslag!! Jeg gav ham gaven han skulle ha, og så sa jeg at vi hadde en gave til men at han måtte vente litt før han fikk se den. Den er ikke ferdig før ca (dato). Han tok den ikke med en gang, for jeg driver med keramikk, så han trodde jeg lagde noe til ham. Men søsteren min og broren min begynte å hyle av glede...og da gikk det opp for pappa hva som skjedde. Og alle de andre i selskapet syntes det var kjempe stas. Vi var 36 stk, så det ble jo litt av en stemning! Jeg sa det heldigvis før måltidet, slik at jeg fikk alkoholfri drikke!!

I år feirer vi julen hos svigers, og de er avholds...så vi kan fint spare nyheten til gavene!!! Men svigermor kommer til å fatte mistanke siden jeg ikke drikker kaffe nå...Kommer nok til å drikke litt, bare slik at hun ikke fatter mistanke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Vi skal fortelle det på julaften og har (som flere) planlagt å gi gave med "bestemor" skrift på under juletreet. Det som er litt koselig er at broren min kommer også, og han blir onkel for første gang. Derfor skal vi ha gave med både onkel og bestemor. Det blir tilfeldig hvem som åpner pakken sin først. Så det blir spennende for oss også!!! Nå gjelder det bare å holde tett fram til da :-) Jeg må nok holde meg unna mamma så godt jeg kan fram til julaften.... Fikk tårer i øynene når jeg leste nedover her, så kanskje jeg har blitt hormonell alt? Hihihi!!! Jeg gleder meg så til å fortelle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange flotte ideer - så heldige vi er som kan gi en slik gave i år :) jeg har tenkt til å kjøpe inn oppskrift og garn på nøstebarn, gi som lille-julaften gave med kort inne hvor det ca står - det er en liten en som vil bli veldig glad hvis dette er ferdig til juni :) (besteforeldre er håndarbeidsfan og ville uansett ha strikket masse, da) God jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner noen som pakket inn den postive garviditetstesten.. -Æsj syntes jeg. Men folk er forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg skal vente til etter maten med å fortelle nyhetene. Vil nødig at pappa setter ribba i halsen! Han har nok ingen mistanker han stakkar.... :-) Til søsteren min skal jeg kjøpe garn og legge ved en strikkeoppskrift for babylue.... Hun kan strikke, DET kan ikke jeg. Mamma vet det alt ( mødre bare "vet"), vet ikke helt hvordan pappa skal få vite det, han får ingen kopp med "bestefar" på, han er ikke den typen, men jeg er ganske sikker på han blir glad... Må finne på noe lurt der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange hyggelige ideer! vi har tenkt å fortelle det noen dager før, men kanskje vente med tanter og onkler til julaften, men synes det blir litt flaut med så mye oppmerksomhet, spesilet siden vi skal feire med hans familie for første gang i år.. er veldig spent på reaksjonen til alle sammen, og vennene mine ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke helt bestemt meg.... vi skal feire hos svigers, og vi tenkte å gå dem et julekort fra gutten vi har fra før hvor det står ps. jeg skal bli storebror....

 

tenkte egentlig å sende et slikt kort til mamma og pappa også, men jeg vil jo gjerne være der når de får vite det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 9 +2 på julaften som skal feires med mannen min, svigers og moren min med mannen hennes. Moren min har ventet på barnebarn i hvertfall i ti år nå, og har mer eller mindre gitt opp håpet. Jeg har kjøpt en T-skjorte til henne med teksten "JIPPI! Jeg skal bli bestemor" på. Den skal hun få pakke opp med alle de andre pakkene. Hun kommer til å hoppe i taket av glede:-)

Faren min og søsteren min skal få kopper med teksten "Verdens beste Bestefar/Tante på.. Merker det er vanskelig å holde seg fra å si det, men "heldigvis" prater jeg ikke med de hverdag. Da hadde jeg nok sprukket.

Lykke til til alle dere andre:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også fortelle det julaften til familien - et nytt medlem er jo en familiebegivenhet så vi synes det passer så godt å fortelle det når familien er samlet.

 

Har ikke lyst å røpe meg under julemiddagen med å be om alkoholfritt, så derfor skal vi si allerede når vi setter oss til bords at vi har en gave som ikke kan vente til kvelden.

 

Det er forresten en stor utfordring å holde denne graviditeten hemmelig, er så dårlig om dagen at jeg er redd folk fatter mistanke lenge før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også spre det glade budskap i jula, og det blir så utrolig stas. Det er mulig at jeg må fortelle det et par dager før julaften, når eg kommer hjem. Er redd det skal vises og at mistanken brer seg hos dem! Jeg og samboeren min kommer til å fortelle det på litt forskjellige måter og tidspunk til familien, da vi ikke skal feire jul sammen i år.

 

Min plan er å lage eg hefte av et A4 ark, et til mamma, et til pappa og et til søsteren min. Alle får det samtidig og må åpnes med en gang, slik at ingen røper det for hverandre. På forsiden skal det stå "Kjære Bestemor". Inni skal det stå som om det er barnet som har skreve det selv. Jeg er nå så gammel og så lang. Allorgan og kroppsdeler er så utviklet, og akkurat nå ligger eg faktisk å vinker til deg :) Når han/hun ca har planlagt sin ankomst osv osv... Siste side skal være et dikt.

Tanken er å lage det så personlig som mulig til hver enkelt som får dette lille hefte! Til slutt pakker eg dette inn i en liten eske md gullpapir eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Vi har planer om å fortelle den gode nyheten på juleaften. I dag har vært og tittet i bokhandlere og i interiørbutikker på jakt etter en kopp med påskriften "Verdens beste bestefar". Fant forresten en på Nille, men den var så harry at jeg ikke kunne kjøpe den... Noen som har tips til hvilke butikker som selger fine kopper med den påskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å bare si det under kaffen/pakkeåpningen, men så er det jo denne vinen til middagen.. Må jo si nei, så hvorfor ikke si Nei takk, jeg er gravid? ^^ De kommer til å ramle av stolene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget kort til søsken, besteforeldre, og svgerfamilie, hvor det står : "Gratulerer!" på forsiden,.

 

Inni står det :

 

Kjære Oldemor/Tante/Onkel....

 

Jeg kommer til verden i agust. Håper dere vil ta godt i mot meg !

Hilsen lille spire

Mamma og Pappa

 

Kortene skal åpnes før middagen, og det står klokkeslett på de, slik at ikke noen åpner det for tidlig.

 

Gleder meg til reaksjonen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...