Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp gjennomført en pøveperiode med Pergo. Ble en frustrerende periode ettersom syklusen ble på 41!!! dager. Vi testet ikke med el-tester, men fikk beskjed om å ha samleie dag 11, 13, og 15. Ut fra den lange syklusen kan jeg jo ikke vært i nærheten av å ha EL da? Nå har jeg kjøpt inn mange EL tester for å være sikker. Mistenker også at jeg har lavt progrestron nivå. Tok blodprøve i går som forhåpentligvis gir svar på dette. Har noen prøvd progrestron krem?

Hva er egentlig Prolaktrin? Også et hormon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10998646-andre-pr%C3%B8veperiode-mpergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

Min EL ble litt sen da jeg prøvd Pergo. (dag 16, mot norm. 11-14). EL skal normalt komme 4-5 dager etter siste tabelett er tatt da.. Dumt at du ikke tempet, så du var sikker.. Det kan også skje at EL ikke kommer selv om en går på Pergo.

Prolaktin er et hormon som bl.a. styrer melkeprouksjonen. Og det er østradiol som stimulerer dette hormonet. Hva det egentlig har med det å bli gravid, vet jeg ikke da..

Jeg mener at jeg hadde litt lav progesteron (men jeg har forhøyet temp etter EL) og det er progesteron som gjør slik at tempen heves. Jeg bruker progesta care-krem, som gjør at kroppen selv skal produsere mer progesteron. Jeg skal også måle progesteronen på nytt denne syklusen.

www.khonsu.no/ProgestaCare.asp

Jeg anbefaler deg i hvert fall heller å tempe enn å bruke EL-tester, jeg har fått mange feil på de testene.

Hei. Jeg er igang med min 3 dobbel pergokur. Jeg har vanligvis fått eggeløsning ca 7-8 dager etter siste pergotablettene.

Er dere sikkert at det er normalt å få eggløsn 4-5 dager etter siste pergotabl? Er det ikke avhengig av hver ankeltes syklus på antall dager og når man starter på pergo (noen begynner på dag 3, 4 eller 5)? Ble litt nervøs her jeg nå. . . . .

Normalt skal man få EL 5-10 dager etter siste tablett. Derfor skal man helst ha sex annenhver dag fra dag 10-20 (alt etter når EL er).

Jeg har fått EL på dag 15-20 i syklusen med pergo. har startet med første tablett både dag 3 og 5

Ja, det er jo helt sikkert litt forskjellig som skjer der også, du trenger ikke være engstlig. :) Det var ei som skrev det til meg her inne for lenge siden. Så det var ikke lege eller helsepersjonell som sa det.

Jeg fikk EL 7 dager etter siste tabelett da jeg gikk på pergo også. Sykusen min ble den lengste jeg har hatt også den gangen -på 27 dager.

Annonse

Min syklus er gj.snittlig 30 dager. Så det er nok derfor det tar lenger tid enn 4-5 dager etter siste pergotablett før jeg får eggeløsning.

Min gynokolog sa iallefall at jeg skal scanne på syklus 12. Så får vi se om det er noe folikker der denne gang ;-)

• 2 uker senere...

Hei.Jeg har ikke hatt mensblødning på mange måneder,men har begynt med min første Pergokur idag 8 des.Lurer på mye,så har skrevet noen innlegg og maset......

Der forteller at syklusen blir forskjøvet,men når tror dere jeg får eggløsning da??Ettersom jeg ikke har noen syklus å gå etter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...