ano`num *17.03.10* Skrevet 25. november 2007 #1 Del Skrevet 25. november 2007 For dere nye; jeg er en gammel traver her inne. Vet ikke hvordan det er her nå, men jeg er ikke en som bare popper innom med et merkelig spm for å provosere. Vet at det kan være provoserende for noen. Da vi skulle i gang med ivf fikk jeg beskjed av gyn om at jeg med fordel kunne slanke meg! Leste mye om hva som var negativt med overvekt, spes min type overvekt (mage, lår og overarmer) Prøvde virkelig å gå ned, men siden jeg har lavt stoffskifte var det null kjangs. Gjekk heller litt opp hver gang jeg virkelig prøvde. Jeg er 164 høy og var 84-87kg. Ikke så veldig mye, men likevell nok til at jeg burde ta av en ca 10kg for å ha et best mulig utgangspunkt. Vi var gjennom et forsøk, som endte i SA. Etterfulgt av 3frys uten positive resultater. Så bygde vi hus og jeg gjekk ned hele 4kg. I det vi skulle starte på andre forsøket var jeg jammen gravid! Nå er det 7uker siden vi fikk vår herlige tulle nr 2 (`_`) Vi har snakket litt om at vi kanskje skal prøve på nr 3. Hvertfall undersøke muligheter om vi ikke klarer det selv en gang til. (Som mannen sa til jm under samtalen "Prevansjon? næ, det har ikke vi behov for" Det bare plumpet ut, ganske oppgitt) Etter et hardt svangerskap har jeg gått ned enda et par kg til. Er faktisk omtrent på idealvekta gyn anbefalte meg *jippi* Noen som vet mer om hvor mye vekt - overvekt- har å si? Er det noen gamle kjente her inne enda, forresten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10998528-hvor-mye-har-egentlig-overvekt-%C3%A5-si-ikke-for-dere-som-mener-vi-ikke-skal-g%C3%A5-for-et-3barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 25. november 2007 #2 Del Skrevet 25. november 2007 Hei. I det offentlige har de en BMI grense på 35. Jeg tror nok de har det fordi det er mye større sjanse for å lykkes om man er normalvektig. DVs ikke overvektig eller undervektig. Du må nok snakke med sykehuset og be dem vurdere ditt tilfelle. Lyke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10998528-hvor-mye-har-egentlig-overvekt-%C3%A5-si-ikke-for-dere-som-mener-vi-ikke-skal-g%C3%A5-for-et-3barn/#findComment-10998588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
honeybunny Skrevet 25. november 2007 #3 Del Skrevet 25. november 2007 Hei Jeg var vel ca der du er vekt og høydemessig når vi var på forsamtale og de anbefalte meg å ta av litt for å optimere muligheter. Når vi vel kom til prøve (ca 1 år senere) hadde jeg tatt av ca 15 kg og det var mer enn nok for dem, i tillegg så fortalte de at det i utgangspunktet ikke nødvendigvis var vekten som var det aller viktigste, men at man regelmessig mosjonerte og var i god form, men det hadde tydeligvis ganske mye å si for hvor bra forsøket skulle gå... For min del var det den beste motivasjonen for å ta av litt... Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10998528-hvor-mye-har-egentlig-overvekt-%C3%A5-si-ikke-for-dere-som-mener-vi-ikke-skal-g%C3%A5-for-et-3barn/#findComment-11000679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 25. november 2007 #4 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg veier og noe alla samme som deg mtp høyde og vekt. Ingen kommenterte vekten min som noe negativt og jeg fikk ikke beskjed om å gå ned i vekt, bare å ikke legge på meg mer. Men jeg ser ut som jeg veier endel mindre enn det jeg gjør, og så er jeg veldig proposjonert. Tror det kommer litt ann på hvor kiloene ligge hen, naboen min veier mye mindre enn meg men hun har alt på magen, så hun hadde fått beskjed om at hun hadde bedre odds hvis hun klarte å slanke seg. Jeg har forresten PCO så for meg er det og vanskelig å gå ned i vekt, og iallefall å holde seg der. Har igrunn gitt litt opp:-( Jeg er blitt gravid på 2 av 4 innsettinger hvorav 3 av disse var frys. Mistet tidlig første gang og er nå i uke 10 og ting ser foreløpig ut til å gå veldig fint! Så tror nok for min del av de ekstra kiloene ikke har så veldig masse og si, selv om jeg gjerne skulle vært kvitt de;-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10998528-hvor-mye-har-egentlig-overvekt-%C3%A5-si-ikke-for-dere-som-mener-vi-ikke-skal-g%C3%A5-for-et-3barn/#findComment-11001089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå