Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg?

nr 4 er her<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at d er en del som har målt seg rundt magen men lurer på hva fundusmålene på helsekortet deres er?jeg er uke 22+5 og mitt mål ligger på 26cm.jordmor lurte på om jg skulle ha tvillinger for at magen ligger så langt over gjennomsnittet.er d noen som er ca like langt som meg som har samme mål som vet de venter tvillinger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel kommet ca like langt som deg og min fundusmål ved siste ktr var ca 26 cm. Har du ikke vært på UL da og fått sjekket om det er flere der inne? vi venter tvillinger ja..

Skrevet

Er tvillinggravid og i tilsvarende uke var SF-målet mitt 23,5 cm. Ved forrige graviditet lå jeg også over kurven i midtpartiet og var da til en ekstra UL for å sjekke opp dette, var da bare en der inne og forøvrig så alt bra ut. Tvillinggraviditet er bare en av mange forklaringer på høye mål, uten at jeg går nærmere inn på disse her. Ville snakket med min jordmor el lege. om dette er noe som bør undersøkes nærmere evt med ultralyd. Ofte er det vanlig å starte med en sukkerbelastningstest for å se at årsaken ikke er stort barn som følge av svangerskapsdiabetes(sukkersyke).

Skrevet

takk for svar:)

jo har vært på ultralyd men det så bare ut som at d va en men er d ikke sånn at den andre kan gjemme seg bak?

hadde ei som var under opplæring når vi var på ul å følte ikke ho visste hva ho pratet om helt så er usikker.men skal tilbake i uke 32 pga morkaka som lå for langt ned så får håpe at vi får noen som er litt mer erfaren når d gjelder ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...