Gå til innhold

Nattamming.... sukk!

Lunajenta og Alvegutten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er straks 3 uker gammel, og jeg synes nattamminga er noe herk.. Han får mat et par ganger om natta, men jeg synes det er så vanskelig å få ham til å roe seg igjen etter måltidet. Strever litt med å få ham til å rape, det kan gjerne ta en halvtimes tid, og det er jo ekstra slitsomt om natta. Men hvis han ikke raper etter at han har spist, og f eks sovner ved puppen, våkner han igjen etter en liten stund og gulper.

I tillegg er jeg fortsatt ganske sår på den ene puppen, den er nesten helt bra om dagen, for da bruker jeg albueskjell, men disse kan jeg jo ikke bruke om natta, så da strever lillegutt med å få ordentlig tak, og så har vi det gående igjen.

Hva gjør jeg med dette da....? Noen gode tips om raping eller ømme brystvorter om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammer de liggende om natten??

hvis så, sett deg opp. jeg ble og blir sår av å amme liggende, sitter jeg i en god stol eller i sengen så går det fint. sover du med Bh?

Skrevet

Ja, ammer ham liggende nå, kanskje jeg burde prøve sittende om natta og da? Sover ikke med bh, er det lurt?

Skrevet

nei, ikke lurt å sove med bh.

Jeg ville prøvet sitte opp, det har hjulpet for meg.

hva raping på natt angår, så er min erfaring at det er mindre ¨farlig¨at de ikke raper på natt. Sover han i egen seng kan du legge noen bøker under hodeenden på senga så den kommer høyere opp, da blir det i allefall mindre gulping.

Skrevet

Ok. Har allerede lagt bøker under hodeenden på senga, vi får se om det hjelper litt etterhvert. Da skal jeg i hvertfall prøve å sitte og amme i natt, bare å slippe sårheten burde jo hjelpe mye:)

Tusen takk for tips!

Skrevet

pass på at du lufter brystene masse!!!!!

Skrevet

MÅ han rape? har han vondt i magen sin?

Jeg har ikke rapt noen av ungene mine (hehe, nå hørtes det ut som jeg har 11 unger eller no, har 2 stk) på natten, rett og slett fordi de er vanskelig å få til å sove etterpå.

Nå amer jeg og så bare legger jeg henne over i senga hennes, hun roer seg fort.

Skrevet

Jeg har puter ved siden av sengen som jeg støtter opp meg, og legger ungen på. Da henger hun ikke i puppen ihvertfall :-) Hun raper ikke om natten i det hele tatt. Leste at det var fint å legge ungen på venstre side når de ikke hadde rapt, da kommer det lettere av seg selv. Det har jeg fulgt og det funker for oss. Prøvde amming liggende, og det funket overhodet ikke, fikk heller ikke roet henne ned etter det....

Skrevet

Hadde samme problem som deg. Kan trøste deg med at det gikk over da han var rundt 2 mnd. Nå raper jeg ham som regel ikke om natta, med mindre jeg hører at han har svelget mye luft. Du kan jo prøve å legge ham ned uten å rape ham og se om det går. Ofte kan det hjelpe å vente litt før man raper dem. Og prøve ulike rapestillinger. Noen ganger gikk det lettere når jeg satt ham på fanget, andre ganger når jeg bare la ham på brystet mitt og lot ham ligge der mens jeg rugget på ham. Men altså, alt med amming (tiden det tar, raping, innsovning etterpå) blir mye bedre når de blir litt eldre.

Skrevet

Takk for mange fine svar:)

Han gulper som regel hvis han ikke får rapt etter at han har spist, og da våkner han jo av det.. Kan jo hende han rett og slett får for mye mat, at han ikke trenger så mye på natta som på dagen;) I natt, etter å ha prøvd å få ham til å sove fra 01 til 04.30, la jeg ham bare ned i senga etter siste mating (uten rap), og da gikk det helt fint, han sov til 08:) Men lurer på om han hadde litt vondt i magen i natt, derfor det tok lang tid å få roa ham.

Så jeg får bare se det an litt og vi får prøve oss fram.

Høres forsåvidt veldig greit ut alt alt blir bedre etterhvert som han blir litt eldre, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...