Gå til innhold

din beste oppskrift på brun saus... uten at du har kraft, bare bulljong...

Anbefalte innlegg

Skrevet

får aldri noen god smak på min selv om jeg følger oppskrift og har oppi litt fløyte og brunost...

smaker bare salt vann nesten......

hva er trikset... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen oppskrift, men jeg pleier å ha litt soyasaus i og kanskje en liten dert tomatpuree og litt sukker for å ballansere det sure i tomatpureen. Smak deg frem!

Skrevet

Jeg bruker Maggie klar kjøttsuppe terninger.

Bare følg anvisningen på pakken - blir kjempegodt.. jeg smaker det til med litteranne ketchup. Og siden jeg har en liten gutt så tilsetter jeg ikke mere salt, bare pepper.

Skrevet

Jeg bruner smør og mel, sper ut med vann til jeg får en passe tykk saus(jeg liker den litt tykk da) og så har jeg i litt salt, grillkrydder, svinekjøttkrydder evt annet krydder. Har også gjerne i en halv løk(bare legger den oppi uten å skjære den opp) Har jeg soyasaus så har jeg litt av det også oppi... så står den å småkoker en stund, slik at melsmaken går bort....smaker til etterhvert med salt og krydder...

Skrevet

Ja, glemte det nesten, har også i sånn det sukkerkulør...for farga sin del da....

Skrevet

Jeg smelter smør har i mel og sper ut med varmt vann (fra vannkokeren)

Slipper oppi 3-4 små buljongterninger fra toro. (kan bruke flytende buljong også). Tilsetter sukkerkulør og en 6-7 skiver brunost. Smak til med salt og kanskje en buljongterning til. Ta av saus til små barn før du tilsetter saltet.

Skrevet

- Brun 2 ss mel med 2 ss smør på middelsvarme, bruk god tid til det er gyldent brunt.

- Tøm det over i en kjele

- TRIKSET! Bruk potetvannet fra dagen før, eller fra de ferdigkokte potetene. Tilsett buljong i potetvannet.

- Rør det sammen med smør og mel jevningen.

- La det koke på svak varme.

- Tilsett negro, hvitpepper, salt (om ønskelig), 1 ts grov sennep og brunost.

Blir sausen din tynn må du brune mer smør og mel og tilsette det. om ikke blir den smakløs.

-

Skrevet

ja og legg gjerne en halv løk oppi, mens den koker. Ta den ut før servering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...