Gå til innhold

Trenger noen beroligende ord....


Hartotullerogventergutt

Anbefalte innlegg

Første gang jeg skriver her, men har vært innom daglig for å lese innlegg, og kjent meg igjen i mye. Første gang jeg er gravid, så lurer på alt mulig...:) Jeg er nå 6+4. Alt har vært fryd og gammen, helt til i går.Det begynte i forgårs med litt brun utflod og litt brunt blodaktig da jeg tørka meg. I går kveld hadde vi sex, og da jeg kom ut på badet var det en del blod både på meg og samboeren. Friskt blod og noe klumper...

Så nå er jeg veldig redd. Har ikke hatt smerter. I dag er det litt rosa når jeg tørker meg. Brystene er fremdeles ømme, men det er vel ikke noe sikkert tegn akkurat på at alt er bra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orkideen

Det er normalt å blø etter samleie når du er gravid. Det skyldes økt blodgjennomstrømning i underlivet,noe som gjør at blodkarene i skjeden blir skjøre.

Ved å bruke et speil og undersøke deg selv vil du kunne se om blødningen kommer fra en rift i skjeden eller fra livmormunnen.

Ved en spontanabort blør man ofte mye og frisk blod, og mange har sterke smerter.

Fortsetter det å blø anbefaler jeg deg å ta kontakt med lege for å få undersøkt hva blødningen kommer av.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig med blødninger i svangerskapet. Hormonene påvirker, og ofte blir livmortappen lettblødende, fordi den blir så blodfylt. At du ikke har smerter, er et godt tegn.

Jeg blødde i 8 uker, og er nå i uke 23, og babyen har det fint :)

 

Jeg ringte legevakten straks jeg oppdaget at jeg blødde (en lørdag) og de sa, at dersom det ikke begynte å blø veldig mye, eller ikke kom smerter, så kunne jeg vente med å komme på sjekk til over helgen, og heller kontakte fastlegen min.

Det gjorde jeg, og ble straks henvist til ul, og der viste det seg at alt var bra :)

Jeg fortsatte jo å blø, så jeg har vært på 4 ul for å sjekke at alt fortsatt er bra. Nå er heldigvis blødningene stoppet, men er satt opp på en siste ul i midten av Januar, bare for å være sikker.

 

Det sies at alle blødninger skal tas på alvor, og skal sjekkes med ul, så jeg synes du skal kontakte legen din i morgen, for å få henvisning til ul.

 

Dersom du blr verre, så må du ringe legevakta.

 

Krysser fingrene for deg jeg, og håper alt går bra med deg.

 

Faktisk så har så mange som 50% av aller gravide blødninger, og de fleste går det bra med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp å høre dette, skal ta kontakt med legen min i morgen, og ta det derfra. Dagen min blir iallefall LITT lysere nå... Stor takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...