3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Gutten vår har alltid fått mme og har alltid vært en rolig baby. Han har sovet veldig fint fra ca kl 19 til iallfall mellom kl 03 og 05. Fellestrekkene for den siste uka har vært at han er veldig urolig om natta. Våkner ofte og har de fleste gangene nøyd seg med smokk, men har også fått ei flaske to ganger. Sist søndag og idag har han plutselig våknet hylende og rabiat i 23-tida. Virker på oss som han har luftsmerter i magen. I kveld/natt prompet han iallfall mye da han våknet. Begynte med litt amme-te på tirsdag (ga en teskje i et par av flaskene i løpet av dagen) og idag kjøpte jeg ren fennikel-te som han har fått en teskje eller to av. Han har fått ut en del luft, men virker jo ikke som det hjelper nok! Noen som har vært borti noe lignende? Har dere noen tips? Han er jo ellers veldig blid og fornøyd. Litt sutrete har han vært i løpet av uka, men det tror jeg er pga vaksinene han fikk på mandag (dagen etter den første hylekvelden...). Dette ble kanskje litt rotete, men håper noen kan hjelpe meg litt! Vil jo ikke at gutten skal ha det vondt! Synes det er litt merkelig at han plutselig skal bli plaget med luft nå, uten at det har skjedd noe i matveien hans...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Hei, Jeg har to små på 5 mnd som har vært mye plaget av luftsmerter, noe som blant annet skyldes et underutviklet tarmsystem (født 2 mnd for tidlig). Vi har forsøkt det meste, og du kan jo prøve noe av det på Emil for å se om det kan hjelpe: la ham ligge på magen på et hard underlag, sykle, forsiktig massere tykktarmen/magen, melkesyrebakterier for å regulere tarmfloraen. Vi har også vært til osteopat to ganger, da de hadde så mye luftsmerter at de nektet å amme.Når de ble lagt til brystet trakk de benene opp under seg og skrek. Etter to behandlinger med bla akupunktur endret de seg fullstendig. De har fortsatt mye luft i magen, men det er ikke lenger så smertefullt å kvitte seg med det;-)
Matja Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Ikke rist melken, bare rør rundt når du blander den, det er visst et bra tips. Ellers syns jeg det høres ut som om du har gjort det du kan for å unngå luftsmerter. Gir du mat? Type grøt, velling eller middag i tillegg? Min lille har hatt noen hyleperioder for noen uker siden, men det virker som om det bare var trass fordi hun ikke ville sove liksom. Hun holdt det gående lenge, men det gikk heldigvis over:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Tusen takk for mange gode tips! Det har gått litt bedre nå, men da skal jeg huske på disse neste gang han setter i gang! Har begynt å legge ham mer på magen nå også, for han liker visst det veldig godt;) Matja: Nei, har ikke begynt å gi mat enda. Er 6 dager igjen til han er 4 mnd, så vi venter litt til... Hehe... Ikke det at jeg tror de 6 dagene eeeeeegentlig gjør så mye fra eller til, men han har jo ikke kommet opp i literen mme enda og virker fornøyd med bare mme i grunnen. Men skal prøve det med å bare røre i melka når vi blander den... Vi bruker NAN, da og jeg synes den er vanskelig å får ordentlig utblandet selv om vi rister den, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå