Paddin Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 for de som er interssert i hvordan dagene våre er :-) http://www.sosken.blogspot.com
veravang Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Hei og takk for link til en bra side. Jeg lurer på om dine er blitt testet for midd og husstøvmidd. Det skal min pode snart gjøre. Han er 6 år og er begynt med lysbehandling på hudpol. Ser betraktelig bedring. Får du hjelpestønad til dine barn, og hvilken sats? Kan du være i arbeid når du har så mye jobb med barna? Og hvor ofte får dere reise på behandlingsreiser til syden? Håper du har tid til å svare, på forhånd tusen takk. P.S Eksem er fryktelig!!
Paddin Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Hei veravang.. så hyggelig at du får noe ut av vår side. Begge ungene har blitt testet for midd og husstøv uten noe utslag. Men det er kanskje på tide med en ny test - siste de tok var høsten 2006. Ingen annet utslag enn bjørkepollen. Har selv tenk på dette med lysbehandling og skal ta opp dette med legen vår ved neste oppfølging. Pappaen har hatt gode resultater av dette i sine dårlige perioder. Godt å høre at det hjelper for dere. Ja, vi får hjelpestønad til begge barna. Sats 1. Fikk nå papirer fra Nav om ny vurdering for lillebror. Har også tenkt på å søke om forhøyet eller en slags grunnstønad for all ekstra slitasje på ting og tang, men det blir bare med tanken. Traff en mamma på behandlingsreise for var fryktelig flink til å få tilbake for ting, som jeg aldri har tenkt på en gang. Folk søkte tom om refusjon på sfo / Barnehage kost mens vi var borte, som ble godkjent. Mange penger å spare hvis en bare vet at en kan prøve seg... Og ja, jeg og pappaen jobber 100 % med de to siste årene har vært tøffe. Har hatt to perioder med sykemelding pga slitenhet og det er seff en kombinasjon av mye jobb og oppfølging av behandling av barna. Nå går tankene på å redusere min stilling - for jeg har insett nå at dette er en litt for tøff kombinasjon for meg akuratt nå. Vi har kun vært på en behandlingsreise og det var i høst 2007. Var ikke klar over at vi kunne være aktuelle for et slikt tilbud før vi søkte. Vi har lært mye de siste årene mht til stønader, behandling, Voksentoppen, Bh etc. Akuratt nå har vi det veldig bra. Og det har vi nå endelig lært å nyte. Men det må smøres og følges opp hver dag,
veravang Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk for svar. Ja, jeg fikk lære nye ting ved å lese bloggen din. Dette med bandasjer og slikt. Her brukes det plaster til den store gullmedalje. Går ikke en dag uten plaster på fingrene. Jeg sender inn alle kvitteringer på salver, kremer, bandasjer og kp-bad til NAV, men blir litt skuffet hver gang. Av 3000 kr fikk jeg igjen 200 kr. Dekker de ikke bandasjer, plaster og sårsalver? Er det bare fuktighetskremer? Tror jeg har prøvd hver eneste fuktighetskrem på apoteket. Prøver også ut de på helsekost, men faller alltid tilbake på Ceridal, Miniderm og kortisonsalvene. Har prøvd de fleste du nevner i bloggen ja. Vi har ikke søkt om grunnstønad, men jeg har søkt forhøyet hjelpestønad og venter fortsatt på svar. Vet du om noen har fått sats 2 ved eksem? Det blir veldig dyrt å holde en her med alle de kremene, salvene, plaster og bandasjer, og håper jo på å få sats 2. Vi får håpe de en gang blir bedre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå