Gå til innhold

Kan noen hjelpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Var hos første kontroll på torsdag.. Men det eneste som ble jort var å fylle ut noen papirer. å blodprøve. Skjekket liksom ikke at alt var bra eller noe. Kan jo ikke vite at fosteret lever.. Er kansje blodprøver å urinprøver enn måte å sjekke dette på? Følte jeg fikk litt lite informasjon:-( Er første gangen for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det som er vanlig på den første kontrollen så vidt jeg vet. Jeg er gravid for andre gang, og begge mine første kontroller bestod av utfylling av papirer, blodprøver, blodtrykksmåling og urinprøve. Jeg skal på kontroll nummer to i uke 13, og tipper jordmoren vil lete etter hjertelyd da.... sånn var det ihvertfall sist gang.

Jeg skjønner du er bekymret, men det er ingen grunn til å bekymre seg for mye så lenge alt virker normalt. Hvilken uke er du i? Hvis du fortsetter å være veldig engstelig går det jo an å bestille time til privat ultralyd.

 

Lykke til! Det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orkideen

Det høres ut som om du har hatt en helt normal førstegangskontroll. Den eneste måten å finne ut om barnet ditt har det bra på denne tiden er en ultralyd, og det er det ikke mange vanlige fastleger som har. Du vil oppleve at legen eller jordmoren begynner å lete etter hjertelyden når du har kommet et stykke ut i andre trimester.

Hvis du føler du trenger informasjon så skriv ned det du lurer på til neste kontroll. Noen leser mye og har mye kunnskaper om svangerskapet, andre vet mindre. Det er vanskelig for legen å vite hva hver enkelt trenger av informasjon. Så skriv ned en liste over alt du lurer på og spør legen neste gang. Da får du vite det akkuratt du har behov for å vite.

Ønsker deg lykke til med graviditeten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...